#1 Skrevet Januar 2, 2008 Jeg og en kompis satt 31.12 og kjeda oss på hytta, mens damene lagde mat. Fant ut at vi måtte prøve Pathfinder Fjallasporten hans en tur i skiløypa. Så vi gikk ned på parkeringa å fyra bilen! Så gikk turen ut i løypa og nedover! Så litt oppover! Når vi var kommet 1 km ut i løypa, ble det plutselig 50 cm dyp løssnø! Så vi prøvd å slippe ut lufta av bakhjula! Meeeen det gikk ikke, så vi måtte begyne å grave! Etter å ha gravd et par kubikk med snø, var det stor nok plass til å ta i fart! Så vi kom oss opp uten vinsj eller noe annet juks! Etter det valgt vi å dra hjem igjen, i stedet for å risikere å tilbringe nyttårsaften ufrivillig i skauen ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2008 Lite å finne på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2008 Ja, står altså bilen fast på bilde nr. 4...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2008 Hvis den sto fast på det underlaget der så ville jeg heller døpt den om til JALLAsport. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2008 Det er JALLAsport Nei, de bilene er nok best på skogsvei ja hehe Bare terger... http://www.verdal4x4.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2008 rart ingen har skrevet: der hadde aldri jeg stått fast med min quattro;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2008 Når det er sagt, så såg jo den bilen der ganske så feit ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2008 når topgear kjørte til nordpolen så mente jeg at de slapp ut masse luft av alle dekka.. ikke bare de som hadde best feste der og da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2008 Hehe ja bilen stod fast! Vi kjørte i slalombakken, å når forhjulene datt uten for "kanten" med hardpakka preparert snø sank bil først 30 cm i front, så 20 cm til etter vi hadde begynt å spa bort snøen. Hele motoren og forstilling lå nede på snø, Selvom denne bilen er heva 5-6 cm. Så ikke særlig rart at den ikke kom opp... Per Oscar: om vi hadde lite å finne på? Mulig mulig men det var hvertfall rimelig fet å klatre oppover i slalombakken i 25-30% helling, på 4wd lav serie:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2008 rart ingen har skrevet: der hadde aldri jeg stått fast med min quattro;) Det er noe dere andre har fått for dere, den som påstår dette kan ikke ha kjørt mye med 4wd.. når bilen står på understellet og hjula er i løssnø står man fast like forbanna om man har aldri så mange sperrer og 33" hjul Har stått like fast med quattro flere ganger, så lenge 3 eller flere hjul ikke har bakkekontakt hjelper det aldri så lite med 4wd..en glatt bakke med flatt dekke blir noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 3, 2008 Faen den der var tøff, koster det for en sånnen ny? Motoralternativer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2008 Den beste kommentaren var vel at dere klaret dere uten vinsj eller noe annet juks... Jeg tror jeg hadde tatt vinsjen om jeg hadde hatt en:) Og jukset så bare det:) Disse bilene kommer seg godt frem, har en kompis som har en lik, og det skal litt til for å stoppe den! I deres tilfelle, så skal det faktisk litt til å komme seg opp fra hardpakket tråkket snø som bare er "fos" igjen... Det er som å kjøre på sukker. I løs snø skal det mye til for å stoppe disse, det samme med Arctic... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 3, 2008 fet bil men heller nok mer mot gammel hilux om jeg skal ut i skauen, ikke for att den er noe bedre, men det er ikke så dyrt om den får bank av ett tre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 3, 2008 Faen den der var tøff, koster det for en sånnen ny? Motoralternativer? Veit ikke hva denne bilen koster nye, men den avbildede er faktisk til salgs for 475.00,- 07 modell 10500 km 2.5 dCi 174hk. Fjallasport ombyggingskitet inkl. Artic Truck 10x17" på 36" koster 130.000 ferdig montert og lakkert. Helt sykt spør du meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 3, 2008 Tøff bil.. tror nok ikke det der har vært no problem me patrol'n min nei... ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 3, 2008 Sikkert mange fornøyde skigåere dagen etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 3, 2008 Det var slalombakken og den var ikke preparert den kvelden:P hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 3, 2008 Hvor er skiltene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 3, 2008 Hvor er skiltene? Hvor er problemet der da?`Jeg ville ikke hatt skiltene på bilen min hvis jeg hadde vært ute i ei skiløype og lekt meg for så og blitt stående fast... Forbipasserende er utrolig kjappe til å anmelde unaturlige ting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 3, 2008 Feta den Fjellasport utgaven....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 3, 2008 hva betyr fjallasport? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 3, 2008 Hvor er problemet der da?`Jeg ville ikke hatt skiltene på bilen min hvis jeg hadde vært ute i ei skiløype og lekt meg for så og blitt stående fast... Forbipasserende er utrolig kjappe til å anmelde unaturlige ting... Bevares, det var da ikke noe galt i det:) Bare ett spm:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 3, 2008 hva betyr fjallasport? FjellSport..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 3, 2008 Det er vel et Firmanavn på lik linje med Artic Truck......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 3, 2008 Hvor er skiltene? De lå trygt plassert i bagasjen;) hva betyr fjallasport? Som nevnt over her er det et Styling/Tuning firma på lik linje med f.eks Artic Truck (Er faktisk Artic Truck felger, da disse er rimlig mye feter en Fjallasport sine..) http://www.fjallasport.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...