#1 Skrevet Januar 2, 2008 Jeg har hatt store problemer med og finne ut av tenningsproblemet... bilen vil ikke gi gnister. har skiftet hjerne- prøvd 4 stk fordelere- og skiftet koilen, å fremdeles ingen lifstegn. har strøm til koilen, har også strøm ned til fordeleren, pinne1. -13,2v pinne2. 2,67v og pinne3. 2,74- prøvd med diodelampe å måle fordelerne, men får ingen indikasjon på at den bryter strømmen til pinne 2. men er spenningene ned til fordeleren riktige???????? er det andre ting som kan spille meg et puss? har sjekket mulighetene får overledning/kortsluttninger. finner ingen indikasjoner på dette. noen hint eller ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2008 Pinne nr 1 er 12v inn til fordeler og har rød ledning. Pinne nr 2 er signalet ut ifra hallgiveren i fordeleren. Dette signalet skal pulse mellom 0 og 5volt, prøv å drieie motoren sakte rundt, man skal få 2 pulser per omdreining på motoren. Denne ledningen er grønn. Pinne nr 3 er jording, denne ledningen er brun. Mål mens kontakten sitter på fordeleren og tenning er på. Rart om du ikke får variasjon utifra pinne nr 2 med 4 forskjellige fordelere så lenge du har 12v inn på pinne 1 og du har jord på pinne 3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2008 hey hey hey... skal se. den røde ledningen som skal ha 12v hadde bare 3,4... å den brune -12.. det vil si at den røde ledningen mangler spenning, har fulgt ledning å finner ingen brudd, målte 3,4 v helt inn i hjernen så feilen må ligge en ennen plass, noen ide? jeg tok en ledning fra batteriet ,fra plus. å koblet direkte på stikka (røde kabel) da skal jeg si det ble liv i gården, bensinpumpa startet å bilen gnistet. men men, en plass ligger det en feil siden den røde kabelen bare får 3,4v. noen som har noen tanker bak dette?????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2008 El delen av switshen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2008 sjekk tenningsbryteren bak tenningslåsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2008 Tenningslåsen er blitt byttet, men jeg fikk ingen forskjell. Noen som har koblingsskjema til denne bilen? Passat g60 89mod, pg motorbetegnelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...