Feilmelding, ettermontert xenon

Anbefalte innlegg

Ettermonterte xenon i langlysene i dag.

Fikk da en feilmelding at Left mainlamp var deactivated eller noe.

Alle lysene fungerer utmerket.

Har montert i nærlys fra før, og ikke hatt noe problem med disse.

Lurer på om at det kan ha noe med at jeg monterte langlyskittet på et relee, dvs at jeg koblet sammen ledningene fra begge sider og inn på remote på releet.

Byttet også til ledpærer i parklysene. Disse fungerte en liten stund. Så ble det mørkt.

Monterte etterhvert de gamle pærene, men lyset fortsatt ikke. Men ble lys i dem igjen etter en stund.

Takker for forklaringer :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilens elektronikk tror nå at det ikke er lys i den ene lykta di, og gir derfor beskjed om det.

Du må koble hvær enkelt ballast/Xenonpære på samme side som de originale sitter.

Hvis du fremdeles får problemer trenger du å sette inn en motstand i mellom ballasten og det originale ledningsnettet.

Dybvik Trading har sånne motstander som kalles Wirefiks, og koster Kr 250,- (for 2stk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skjønner jeg.

sinnsykt tungvindt at jeg ikke kan kjøre begge på samme relee. tenkte at elektronikken trodde det var lys siden det var en sluttet krets på begge sider.

Og rart at det står left mainbulb defective. Er ingen forskjell fra høyre og venstre. Men trodde ikke mainbulb var langlyspære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterte en vanlig h7 pære før releet og jordet denne. Da vil det gå en liten strøm gjennom hele tiden.

feilmeldingen kommer ikke før jeg slår på langlysene. Spør om det blir for mye motstand slik at bilen tror en av hovedlysene (mainbulb) er defekte.

Skal måle hvor mye motstand det er i en pære. Og kjøpe en motstand med halvparten så mye motstand (: klø :) å montere istedet for pæren. Forhåpentligvis vil det bli bra da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. æ har feil meldings fjernere å selge. da bli du kvitt probleme;) 400kr m frakt før ett sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.