Anbefalte innlegg

I følge det jeg (les: PerL) kan finne ut så er det samme ledningsnettet på Passaten enten man har tåkelys foran eller ikke.

Noen som vet hvor pluggene til tåkelysene befinner seg når man skal ettermontere?

Jeg har tatt en kikk i området der tåkelysene skal monteres, men kan ikke finne noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det er ikke helt korrekt...jeg monterte selv tåkelys på en 3BG jeg hadde for et par år siden....da måtte jeg trekke en kabel fra bryteren (som jeg også måtte bytte) og frem til selve tåkelysa...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok...da er det bare å trekke kabelen, skulle ikke by på altfor mye trøbbel håper jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok dessverre ikke samme ledningssett, hverken inne i coupeen eller ute :(

Har selv ettermontert kurve-/tåkelys på min 3BG nå i høst.

Som Morten sier, så må du også bytte lysbryteren.

Selve jobben i seg selv er ikke så ille.

Et tips er å komme inn i coupéen via innerskjermene i stedet for motorrommet.

Hvis du skrur ut plastinnerskjermene, så vil du finne noen gummigjennomføringer omtrent bak blinklyset i skjermen.

Jeg laget et eget kabelsett for lyktene av 2,5 kvadrat kabel og gikk inn i coupéen på venstre side, da det er her det meste sitter fra før.

Monterte eget relé over de originale inne i dashbordet.

Helt grei jobb.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte ikke rele, da jeg fikk beskjed om at det ikke var nødvendig...men det skader jo ikke ;)

jeg gjorde det ikke så fryktelig vanskelig, jeg trakk en kabel fra bryter frem til venste tåkelys kobla til den og trakk deretter en ledning til høyre (fra venstre)...hele operasjonen med ledninger/kobling og montering av tåkelys gikk på en time og 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valgte å bruke relé da jeg har koplet mine som automatiske kjørelys med redusert spenning med lysbryteren i stilling P1 (AV).

Foretrekker dessuten å bruke relé for å unngå stort strømtrekk gjennom lysbryteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett sett med tåkelys, bryter og deksler er bestilt allerede så det er forsåvidt på plass.

Rele skal naturligvis installeres, det monteres ikke strømkrevende forbrukere i mine biler uten... Det blir et vekslende rele som slår på tåkelysene når tenningen slås på...og som kutter tåkelysene når lysbryteren slås på.

I og med at det ikke er samme kabelstokken...er det da noen som klarer å finne delenummeret på det originale fra bryteren og ned?

Det må jo finnes som en originaldel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok dessverre ikke samme ledningssett, hverken inne i coupeen eller ute :(

Har selv ettermontert kurve-/tåkelys på min 3BG nå i høst.

Som Morten sier, så må du også bytte lysbryteren.

Selve jobben i seg selv er ikke så ille.

Et tips er å komme inn i coupéen via innerskjermene i stedet for motorrommet.

Hvis du skrur ut plastinnerskjermene, så vil du finne noen gummigjennomføringer omtrent bak blinklyset i skjermen.

Jeg laget et eget kabelsett for lyktene av 2,5 kvadrat kabel og gikk inn i coupéen på venstre side, da det er her det meste sitter fra før.

Monterte eget relé over de originale inne i dashbordet.

Helt grei jobb.

Lykke til!

et enda bedre tips er å gå inn via hjernen. denne boksen sitter rett under vinduet på fører siden. skru opp denne boksen og løft opp hjernen. da kommer du inn rett bak kontakten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett sett med tåkelys, bryter og deksler er bestilt allerede så det er forsåvidt på plass.

Rele skal naturligvis installeres, det monteres ikke strømkrevende forbrukere i mine biler uten... Det blir et vekslende rele som slår på tåkelysene når tenningen slås på...og som kutter tåkelysene når lysbryteren slås på.

I og med at det ikke er samme kabelstokken...er det da noen som klarer å finne delenummeret på det originale fra bryteren og ned?

Det må jo finnes som en originaldel...

Ligger komplette ledningssett for ettermontering av tåkelys på Passsat 3BG på ebay.de. Her er alle kablene ferdig i riktig lengde med kabelsko og hele sullamitten.

HER f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger komplette ledningssett for ettermontering av tåkelys på Passsat 3BG på ebay.de. Her er alle kablene ferdig i riktig lengde med kabelsko og hele sullamitten.

HER f.eks.

Tusen takk for tipset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Lars har nevnt allerede i første innlegg. Jeg har sitet og studert sidene i delekatalogen nøye, og ikke et eneste sted er det nevnt kabler for tåkelys, annet enn ved kablene for hovedlysene. Tingen er at eneste forskjellen er at det finnes ikke kabelsett for biler med eller uten tåkelys. Det er enten kabler for halogen uten eller med høydejustering, eller kabel for biler med xenon, men det finnes altså ingen kabelsett som sier at det er noen forskjell med eller uten tåkelys fra fabrikk. Derfor tror jeg at kabelen for tåkelyset ligger skjult i motorrommet en eller annen plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og her er bildet som viser kabelstokken...

Untitled-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Lars har nevnt allerede i første innlegg. Jeg har sitet og studert sidene i delekatalogen nøye, og ikke et eneste sted er det nevnt kabler for tåkelys, annet enn ved kablene for hovedlysene. Tingen er at eneste forskjellen er at det finnes ikke kabelsett for biler med eller uten tåkelys. Det er enten kabler for halogen uten eller med høydejustering, eller kabel for biler med xenon, men det finnes altså ingen kabelsett som sier at det er noen forskjell med eller uten tåkelys fra fabrikk. Derfor tror jeg at kabelen for tåkelyset ligger skjult i motorrommet en eller annen plass.

kan så være, men det hjelper ikke når den ikke er tilkoblet kontakten som står i lysbryteren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan så være, men det hjelper ikke når den ikke er tilkoblet kontakten som står i lysbryteren

Som du sier...kan så være...men når den er der så er det vel strengt tatt "bare" snakk om å finne den...ikke det at jeg regner med det er "bare", men det skal nok ordne seg.

Jeg slipper i hvert fall å strekke kabel helt frem. Oppdatering følger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også studert på dette til øyet ble stort og vått.

Jeg har heller ikke funnet kabelen, hverken i motorrommet, innerskjerm eller andre steder. Kan likevel ha oversett den.

Mener å huske at Møller har en egen delekatalog for eletkriske ting og at de faktisk opererer med 2 forskjellige delenumre for biler med og uten originalmonterte tåkelys.

Selv om det i grunnen er for sent for min del, så er jeg spent på om noen finner denne kabelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også studert på dette til øyet ble stort og vått.

Jeg har heller ikke funnet kabelen, hverken i motorrommet, innerskjerm eller andre steder. Kan likevel ha oversett den.

Mener å huske at Møller har en egen delekatalog for eletkriske ting og at de faktisk opererer med 2 forskjellige delenumre for biler med og uten originalmonterte tåkelys.

Selv om det i grunnen er for sent for min del, så er jeg spent på om noen finner denne kabelen.

Både PerL og jeg har kikket gjennom katalogen og er ikke kar om å finne noe...ei heller i listen over dingsebomser for egenproduksjon av kabler...

Ikke det at jeg er så god å lete, men Per finner vanligvis greit ut av katalogen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å lage mitt eget kabelsett kjøpte jeg to kontakthus (merket 6 på skissa - 1J0 973 722) sammen med et par ca 30cm lange 2,5 kvadrat ledninger med ferdig påsatte kabelsko. Har dessverre ikke delenummeret på disse ledningene. Finnes i forskjellige tverrsnitt.

Det er samme kabelsko som passer i kontakthuset som koples til på tåkelyktene som passer bak på hovedlysbryteren.

Den avbildede kabelstammen koples til et antall kontakter ved A-stolpen på henholdsvis høyre og vesntre side.

La oss få vite om du finner kablene skjult noen steder i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal lete litt i morgen, og se om vi finner noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.