#1 Skrevet Januar 3, 2008 Som topic sier. har helt døde instrumenter. det lyser grønt i hele saken, og alle varsellamper fungerer. MEN, alt av visere (speedo,temp,bensin,turteller) er helt dødt. samme er displayet som viser km stand og trippteller generelt. Bilen det er snakk om er en Passat stv 96 modell med 2 liter. Dette fungerte helt fint før bilen ble bygget om til manuell. Mener også å huske at det funket etterpå. men batteri ble koblet ut for å fulllades. så bilen sto uten strøm et døgn. Noen som vet om instrumentpanelet har egne sikringer? Må noe nullstilles så instrumentene kommer på igjen etter strømbrudd? Titta på sikringsboksen i dag for å se om jeg fant noen løse ledninger. Det var 2 stk koblinger som kom ned fra instrumentpanelet som ikke var koblet til noe. mulig dette skal være sånn men begynte vel og merke å lure. Det er også flere koblinger som ikke er tilkoblet men som jeg ikke direkte ser noen grunn til at skal være koblet til. heller ei at jeg har klart å nappe de ut når jeg har drevet under dashbordet. Fargene på de 2 ledningene som ikke er koblet til er brun med tynn hvit stripe. og rød med tynn hvit stripe. Noen som kanskje har et koblingsskjema til denne bilen som kunne tatt en titt og se hva disse ledningene skal ha for slags tilkobling og om de i hele tatt skal være koblet til. Kan skyte inn at alt fungerer som det skal ellers. Alle svar som kan lede til oppklaring tas imot med STOR takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2008 de 2 ledningene som er løse som du sankker om er ikke til instrumentet, er 2 stk blå sokkler som sitter rett inn på baksiden av sikringsboksen som er til instrumentpanelet. Sjekket om du har nappet ut noen rele`r load reduction rele`t eller hva det heter.. husker ikke nr eller plassering på det.. Eller om du har køddet med hovedlysbryteren? noen lednionger bak på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2008 Har sjekka koblingene i sikringsboksen og de sitter som de skal kan ikke se at jeg har klart å nappe ut noen releer heller. har dratt de ut og stappa inn igjen for å sjekke om det var dårlig kontakt. jævla plagsomt å ikke ha speedo som funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2008 Var oppe på møller istad men de klarte ikke å finne ut noe heller. Måtte evt levere bilen for en lengre periode, og det koster sikkert skjorta han mente det kunne være andre sikringer en de til instrumentet som ga dette utslaget. Noen som har oversikt over hva div sikringer går til på denne bilen? har bare tysk bok til bilen. så går litt trått Ellers andre forslag tas imot. vil ha dette fiksa rimelig fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2008 på sikringsbokslokket står det vel sikringsoversikt!? på tysk og engelsk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2008 Sett på baksiden av sikringsboksen i dag. men det står faktisk ikke om noen sikring som går til selve instrumentene. har hatt ut samtlige sikringer og sjekka de i dag. samt at jeg tok ut samtlige releer og satte inn igjen for å se om det var dårlig kontakt. uten hell Lå under istad og røska og dro litt her og der. kobla ut selve instrument ledningsnettet fra sikringsboksen og satt det inn igjen for å sjekke kontakta der og. men uten hell. Klarer ikke å finne eller se noen ledninger som står feil på noen som helst måte heller. Hvis noen har et bilde av sikringsboksen til tilsvarende bil (sett forfra) så hadde det vært fint. begynner å lure på om det er noen releer som står feil av en eller anna grunn. eller at jeg evt mangler et relee. ufattelig irriterende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2008 Bumpe på søndagskvelden. Alt av forslag tas imot. Hvis noen vet hvilket relee som har med instrumentene å gjøre evt hvilke ledninger og evt om dere vet om det er egen sikring til instrumentene. SKRIK UT. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 9, 2008 Bumpi Bomp byggemakker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2012 Gammel tråd, men fant du ut feilen? Søstern til samboer har fått samme problemet på sin:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2012 Gammel tråd, men fant du ut feilen? Søstern til samboer har fått samme problemet på sin:) Selve kombiinstrumetet har tatt kvelden? Koster ca 8-9 lapper på møller med deler og arbeid. Hadde samme problem på min forrige Audi A3. Men der slo startsperra mi inn og da.. Kjør en diagnose, så får du se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...