Golf mk3: Bilen drar til høyre ved pådrag.

Anbefalte innlegg

Som topic sier... når jeg drar på litt og bruker girene flittig/fullt ut så drar bilen til høyre med en gang jeg setter den i neste gir.. mest merkbart fra første til andre og fra andre til tredje... korrigerer dette fort opp igjen, men hva er det som får bilen til å oppføre seg slik? noe som er slitt? merker det ellers aldri, bare ved veldig agressiv kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitt foring på høyre bærearm, noe som fører til feil spissing. Er ikke så mye som kan bli defekt i understellet på en mk3, så vil anta du har feilen der. Hadde samme problem på en mk3 her i gården, da var det den bakerste av de to foringene på bærearma som var defekt. Kosta ca 100kr.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samme jeg.. Får bytte foringer før eu kontroll da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de oppdaga ikke denne feilen på min eu-kontroll som jeg hadde nå nettopp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor vanskelig er det egentlig å bytte foringer? kunne kanskje bare kjøpt ploy foringer all a round å skifta alle på en gang viss det er lett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

de oppdaga ikke denne feilen på min eu-kontroll som jeg hadde nå nettopp :P

 

Da kan det jo være at det bare er feil spissing og camber.. Var slik på min coupe før jeg tok forstillingskontroll, etter å ha byttet alt i forstillinga (inkl styreledd).

 

Det var ikke jeg som byttet foringa, men har du tilgang til presse så kan du skifte hva som helst av foringer, nærmest :) Jeg har erfart at lastebil og bussverksteder er greie med å "låne bort" pressa si.

 

edit: uansett, disse bilene begynner å bli noen år nå. Da vil det sannsynligvis ikke være nybil-kompakthet i forstillinga. Så å bytte foringer, som ikke koster så veldig mye, kan jo være en god innvestering. Husk å ta forstillingskontroll etter byttet da :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme greia hos meg også! Trodde et øyeblikk at det bare var den enorme aksen i bilen:rolleyes:

 

Men, hvor får en kjøpt poly foringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heter vel egentlig polythrane foringer eller no slikt...

men jeg tror jeg venter med å bytte disse og tar det i samme sleng med senking og slikt...er vel ikke skadelig og kjøre slik noen mnd. til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikke merker noen slitasje på dekka, så går det nok bra. Ble kjørt i et godt år med et voldsomt klonk fra den foringa her i gården :D

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.