Anbefalte innlegg

på tide med det som står over.

hva mere bør jeg "hive" med det samme ? vannpumpe /strammehjul evnt hva annet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registerreim, vannpumpe, strammehjul, multireim, termostat. Man skal egentlig bytte simring foran på veiva, men hvis det ikke lekker/svetter olje der er det liten vits i å bytte.

Ikke relatert til reg reim bytte men... :

Bytt T-stykke og flens på kjølesystemet i bakkant av blokka, hvis det ikke er gjort før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo banne på at den simmeringen begynner å lekke dagen etter at du har bilen i gang igjen.. ;)

Bytt også selve bolten i veiva, og ta like godt med det nedre tanndrevet til veivskiva, den lille kilen gir seg ofte når skiva tas av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal åsså til og bytte reg reim!

fant reg-reim, strammehjul,vannpumpe og thermostat.. og ny ekspansjonstank... samlett ble dette $ 158 ca 860kr...

Dette fra https://www.autohausaz.com/ noen som har erfaringer av og handle hærfra?

blir vell 25% moms på dette åsså... men hva med frakten? :o

på Mekonomen regnet jeg ut 2181,-.. bra prisforskjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en email til dem først der du spør om dem har det du vil ha på lager. Har handlet med AutohausAZ mange ganger og har bare gode erfaringer med dem (tennplugger, tennhetter, toppakningsett, etc) . Bra utvalg, uslåelige priser og veldig rask levering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal oxo bytte reg reim på min.Dette er da en S2 ABY.

gjelder det samme som er nevnt ovenfor for denne maskinen(t-stykke osv)?

mvh Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det, i hvertfall hvis du har klima. Stussen bak på blokka er der uansett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for masse fin opplysninger her :)

men er det noen som har antall simmereringer evnt delenr på denne/disse ?

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vell kunn tre simringer på hele motoren som jeg husker, framkant og bakkant av veiva og i framkant på eksoskammen. bakkant av veiva er vell ikke så relevant til regreimsskifte da...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke relatert til reg reim bytte men... :

Bytt T-stykke og flens på kjølesystemet i bakkant av blokka, hvis det ikke er gjort før.

Har sett detter dette T stykket.. men finner ikke det... i bakkant av toppen ja?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en flens/stuss i bakkant av blokka som går videre til et T-stykke og inn på klimaboksen (varmeregisteret).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.