Anbefalte innlegg

Hei

Har en -91 avant av den gamle typen og der er fjærbeina bak rustne.

Fjærene og demperne er også slitne, så jeg lurer på om det er like billig å kjøpe komplette fjærbein til denne som å kjøpe nye dempere og fjærer og få blåst fjærbeine for rust.

Hvem selger evt dette til en ikke altfor stiv pris?

Har også spm om bensinpumpa mi...

Den durer noe infernalsk. Hører den meget godt både utenfor og inni bilen.

Kan dette ha noe med å gjøre at trykkakkumulatoren er meget rusten og fæl?

Blir funksjonen på denne dårligere på noen måte, eller skal jeg bare la den være der til den evt begynner å lekke?

Driver pumpa mi og sier takk for seg, eller???

Forrige eier sier at den har dura og gått slik leeenge...

Lurer på å bytte pumpe og akkum. til våren. Er det noe sted dette er å få kjøpt til en grei pris?

Ser at Biltema påstår å ha pumpe til denne for ca 300,-, mens mekonomen tar over 3000,-

Noen tips??

MVH

nytt medlem i klubben

Stein: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø :Er det ingen her som har noen tips om dette???:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde vel sjekket en bildemontering eller høgger for det med fjærbeina.. (fyller du inn bosted er det lettere å henvise deg til et sted i nærheten!)

En annonse under 'ønskes kjøpt' er nok også greit!

Vet ikke hva du mener med akkumulator til bensinpumpa, men støyer den slik at den er plagsom er det nok like greit å bytte.. Jeg hadde ikke hatt store problemer med å slenge på en Biltema eller Mekonomenpumpe..

Hjalp det? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du oppgir hvaslags bil så er det sikkert noen som har noen tips.

Ang fjærer - sjekk bruktannonser eller sett inn en ønskes kjøpt annonse. Ofte mye lettere og rimeligere enn bilopphugger.

Forstår det slik at du har bil med innsprøytningsmotor, dvs pumpe med høyt trykk. Disse kan bråke mer og mer før de går i stykker - men de kan gå lenge med mye lyd. Altså ikke sikkert trykkakumulator har noen feil.

Biltema har vel bare el.pumper til forgassermotorer, eller tar jeg feil ? Disse gir bare ca 0,3 bar og kan ikke brukes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg antar du har en Audi 100 typ44 siden du skriver -91 modell av gamle utgaven. Da har du sikkert også 2.0 eller 2.3 KE(3)-jettronic bensininnsprut på motoren din og biltema har ikke denne typen bensinpumper. Det at pumpen lager lyd er en kjent sak og jo mer lyd jo mer sliten er den. Derimot er det ikke det samme som at den kommer til å gi seg med det første så om du vil bytte den, kjøpe en ny å ha liggende eller bare vente til det stopper er jo opp til deg :)

(dette gjelder forøvrig for andre biler også så lenge du har k-jet)

Når det gjelder fjærbein bak.. Quattro eller FWD bruker samme opplegget her nemlig støtdempere med fjærskåler, fjærene og fjærsete øverst. Så det finnes altså ingen spesielt fjærbein å bytte; når du kjøper nye dempere og fjærer så er det egentlig bare å kjøpe seg fjærsetet øverst og støtpute/mansjett så har du hele greia nytt. Dempere kan f.eks kjøpes på biltema (gass, de har jeg god erfaring med), fjærer kjøper du orginalt - brukt er ikke noe å satse på da de sikkert har like mye sig som de gamle. Obs på biltemademperne: de jeg kjøpte kom med fjærskåler men disse var montert på opp/ned så det ble 4cm senk bak. Det var bare å banke av skåla med hammer og sette den nedpå rettveien igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

Og beklager at jeg glemte å skrive at jeg har en 2,3.: flau :

Hvis Biltema-dempere funker bra er det et godt alternativ.(billige): rolleyes

Ellers hadde Norsk Bildelsenter komplett senkesett med 4 fjærer og dempere for 5500,- (minus evt rabatt)

Vet dere om det er noen som har billigere bensinpumpe til denne enn 2200,- minus evt rabatt på samme sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meca tar 2.125,- for samme pumpa. Om du evt klarer å få en rabatt på dette vet jeg ikke :)

Du har jo en fin anledning til å senke nå da, men vær klar over at avanten lett blir sigen bak, og det vises spesielt godt når den er senket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.