#1 Skrevet Januar 4, 2008 Heisann! Håper å få noen gode svar å tips til hvordan jeg skal få gang på gtien. Jeg sliter med at bilen fjusker når den blir belastet, spesielt når den blir varm, føles som det er tenningsfjusk. Når den er kald er den lett å ruse, mens når den blir god å varm blir det bare gurgling. Pluggene er ganske svarte... jeg har prøvd følgende: Byttet til en annen innsprøytning samt varmkjøringsregulator Byttet 2 av dysene for di 2 var det dårlig sprøyt på byttet rotor,fordeler,plugger,fordelerlok,pluggledninger,tenningsmodul, skjekket bensintrykk det var 5.2bar Byttet bensin filter. Skiftet regreim å satt alt etter grunn innstilling Leverte bilen til en fyr som tok kompresjonstest å gikk inn å så at alle ventiler løftet og lukket seg når dem skulle. Hjelp meg jeg har ikke noe mer å prøve.:confused: På forhånd takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2008 Delebilen min var akkurat slik etter at jeg fikk den til å gå. I forsøket på å få starta den prøvemonterte ett og ett komponent fra K-Jeten fra en annen bil med fungerende K-Jet, men flytta aldri over styretrykksregulatoren (det du kaller varmkjøringsregulator), ettersom den jo vitterlig starta. Så da er det et hett tips at styretrykksregulatoren du har bytta til heller ikke fungerer. Delebilen gikk fint på tomgang, var lett å starte, men fuska og røyk svart etter at den nådde driftstemperatur. Fram til den ble varm gikk den som enhver livsglad EG-motor med FD-kasse skal gjøre:D. Gåen styretrykksregulator har jeg slitt mye med den gangen jeg (ennå) kjørte med K-Jet. Delene begynner å bli gamle nå og selv om styretrykksregulatoren du kjøper på høggern er ny i bilen din, så er den langt fra ny;). EDIT: Har du hatt ut alle dysen og sett at de leverer like mye bensin pr. tidsenhet? Kapp fire plastflasker (en til hver dyse) og tvangskjør bensinpumpa (løft opp "lokket"/luftmengdemåleren) og observer sprøytebildet til dysene. Uansett: Bytt bare ett komponent av gangen. Om du gjør en drøss med endringer på en gang blir feilsøkinga bare en evig vandring i blinde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2008 har du plukket litt på CO skruen? jeg slet veldig med tenning sammen med feil CO, og hadde ikke så ulike symptomer, som de du har... så kanskje å justere litt kan hjelpe?! skruen er en umbrako som sitter på belgen, mellom bensin"greia" og den runde delen av belgen, kjempegodt forklart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2008 Takker for svar. Ja har justert slik den sviver "godt" på kaldmotor. Men til ingen nytte, prøver å justere litt på varm også men høres ut som den kutter på 1-2 sylindere også.. blir ikke klok. Får prøve å få tak i en til varmkjøringsregulator. Den jeg fikk tak i nå var fra en saab 900 turbo. Leste en plass at den skulle passe. eneste som er forskjellen er en vacum "ting"på men det skulle ikke gjøre noe ettersom det ikke var noe det skulle gå til. Mvh Tor Magne Bjelland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2008 Hva er ett fornuftig bud på en brukt varmkjøringsregulator?? Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2008 Stort sett må man gi 100kr og oppover på høggern. Prøv å få tak i en til Audi 5E først som sist (med vakuumtilkobling). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2008 Stort sett må man gi 100kr og oppover på høggern. Prøv å få tak i en til Audi 5E først som sist (med vakuumtilkobling). Man kan vel ikke bruke vacumtilkoblingen til noe? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2008 Du setter på en Y-kobling på en av slangene oppe på innsuget og så drar du en slange derfra og ned på styretrykksregulatoren. Nyttig: Ja. Er jo fint at den endrer styretrykket ved gasspådrag (og dermed endret vakuum i innsuget). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2008 Oi, jeg har ikke koblet til den. Hmm.. må prøve det i morgen. Har forresten i dag kjøpt meg koplett motor. Ny overhalt 8v gti topp og "brukt" bunndel. med kompeltt k-jettronic. dette kan vel monteres rett oppi mk1en min?""!"! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 5, 2008 dette kan vel monteres rett oppi mk1en min?""!"! Ja, hvorfor ikke:)? Om den er fra G2 er det bare å flytte over motorfestene fra den du allerede har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...