#1 Skrevet Januar 4, 2008 Ett par bekjente av meg som har byttet motor i en A4 1,9 TDI. Dette er en etter facelift A4, (-00 eller -01 modell kanskje?) Nå vil altså ikke bilen starte igjen. Har ikke vært med selv, så kan dessverre bare gjengi hva jeg har blitt fortalt. 1: Setter på tenninga, glødelampe lyser og slokner, samme med startsperrelampe. 2: Starter går, og motor tørner, men er ikke etter. Ifølge de store mekanikerne, så står registeret, inkludert dieselpumpe riktig. Den får diesel helt frem til dysene, og glødepluggene får strøm. Bilen starter hvis man bruker startgass, men da er det visstnok ikke noe "futt" i den. Noen som har noen gode tips å komme med? Bilen står og tar opp plass i ett verksted som i grunn er trangt nok fra før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2008 kan det være noe med startsperra mon tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2008 Har tenkt litt på det jeg også. Men all den tid hjernen fortsatt er den samme som før, så tviler jeg egentlig på det. De må da vel tåle å stå uten batteri en periode disse bilene. Diesel skal jo i grunn være veldig enkelt, all den tid de bare trenger diesel og luft for å gå. Men nå har det vel i skjedd mye rart på dieselfronten også, som jeg overhodet ikke har snøring på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2008 Bump.... I could use some help here people! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2008 Jeg hadde samme problem med min 95/96 modell 1.9 tdi. visste seg at det var tenningsmodulen som var gåen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2008 Forsåvidt ett godt tips. Men bilen fungerte helt topp når den ble parkert der. (bortsett fra ett lite havari oppi toppen da selvfølgelig.) Får vel prøve å få tak i noen med Vag-Com, og se om vi finner ut noe fornuftig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2008 Jeg tror pumpa står feil og må stilles inn på ny. Ergo, tenninga er feil og motoren starter ikke da diesel sprøytes inn på feil tidspunkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2008 Forsåvidt enig i konklusjonen din. Men reimhjulet til dieselpumpa ble låst i sporet sitt, kammen ble låst i sporet sitt, og alt står riktig. Sjekket og dobbeltsjekket i dag. Har også prøvd å vri pumpa innenfor de ovale festehullene, men det fungerer fortsatt ikke som det skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2008 skiftet motor i i min 98 a6 med afn motorkode.da byttet jeg hele dieselpumpa fra den motoren jeg hadde og over på den nye motoren.dette var pga att startsperre skulle bli "gjenkjent" av bilen.styringen til startsperre på a6 sitter i instrumentet og da må instr og pumpa være "samstemt".var hvertfall det jeg fikk vite da jeg skifta motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 6, 2008 Takk for tipset. Men dieselpumpa er forsåvidt brukt opp igjen, sammen med alle andre utvendige komponenter. Det eneste som ikke er brukt opp igjen er den sensoren som sitter nede ved svinghjulet, på førersida bilen. Kan den ha noe med saken å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 6, 2008 Takk for tipset. Men dieselpumpa er forsåvidt brukt opp igjen, sammen med alle andre utvendige komponenter. Det eneste som ikke er brukt opp igjen er den sensoren som sitter nede ved svinghjulet, på førersida bilen. Kan den ha noe med saken å gjøre? Kan den sensoren være gåen? Vet at det er mekanisk timing på pumpe og register, men dog.. Ser ut som at dere har prøvd alt annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 6, 2008 Begynner å lure på det. Men nå skal vi prøve igjen med nytt pågangsmot i kveld, denne gangen utstyrt med Vag-Com. Dersom den sensoren er gåen, så burde det ha blitt registrert i hjerna til nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 1, 2008 Problemet løst, hvis noen lurte på det! Disse bilene tåler tilsynelatende ikke å stå uten strøm over lengre tid, ettersom startsperra da ikke vil kjenne igjen noen av nøklene. En liten tur på nærmest merkeverksted, så var alt gulle godt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...