#1 Skrevet Januar 5, 2008 Har drivi og prøvd og søkt opp, men har ikke funnet noe så ble tvunget til å lage en tråd. Er det noen som har ett skjema over alt av tiltrekknings moment på en 1.8 8v golf 2 motor.. Altså ett helt skjema, med veivlagre,rådelagre,trykkplate,svinghjul osv..... Hvis noen har dette så skal jeg ramme det inn og henge opp på verkstedet.. og pugge dem som bare det..hehe Lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2008 hvis det ikke er noen som vet dette så blir jeg litt redd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2008 Har du en motorkode til meg skal jeg fikse det på 5sec. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2008 haynes boka!!! BILTEMA 229,- varenr:73-5040 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2008 Trekkes i tre etapper. Først 40 Nm, deretter 60 Nm og til slutt 180 grader til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2013 Trekkes i tre etapper. Først 40 Nm, deretter 60 Nm og til slutt 180 grader til. og hva menes med dette? Skal de krysstrekkes? eller vanlig i rekke?skal jeg skru alle til med 40nm og så 60etterpå..pluss dra 180 grader til etterpå? er det rektig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2013 Se linken i signaturen min. Der finner du svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2013 og hva menes med dette? Skal de krysstrekkes? eller vanlig i rekke?skal jeg skru alle til med 40nm og så 60etterpå..pluss dra 180 grader til etterpå? er det rektig? jabb eller du kan hoppe over 180 grader. og ta 2 ganger 90 grader og toppen skal da dras i sirkel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2013 kanon^^ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 9, 2013 Skal man gjøre det helt korrekt så tightes alle (i mønster) til 40Nm. Løsne så en og en og retighte til 40Nm (fortsatt i mønster). Tighte så til 60Nm, så + 90° og til slutt +90° til (ja, hver eneste gang i mønster). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 9, 2013 det jeg har gjort er og begynne på 7 så 10 4 2 6 8 9 3 1 5 først 40 så 60 så 1 90grader på alle sammen:O 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 10, 2013 det jeg har gjort er og begynne på 7 så 10 4 2 6 8 9 3 1 5 først 40 så 60 så 1 90grader på alle sammen:O Og nå er toppen sikkert skeiv. Alltid begynne på midten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 10, 2013 det jeg har gjort er og begynne på 7 så 10 4 2 6 8 9 3 1 5 først 40 så 60 så 1 90grader på alle sammen:O Og nå er toppen sikkert skeiv. Alltid begynne på midten! elementær mekanikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 10, 2013 kan vel ikke blir skeiv uten at den er blitt kjørt med? Så får prøve løsne igjen og skru til på nytt da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 10, 2013 joda, den kan bli skeiv uten at du har kjørt. sjangsen er ikke stor. men shit kan skje du får nesten bare prøve. enten så går det, eller så går det i dass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 10, 2013 oops:P ja da var alle bolter løsna og skrudd til riktig:) så erre bare og håpe da:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 10, 2013 går det i dass, så kan man alltid prøve igjen selvom du da må ha ny toppakning og bolter (engangs) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 11, 2013 når man sier at man drar toppen skjev så mener man ikke at selve toppen blir skeiv? man mener at toppakningen tar kvelden og bolter? eller er jeg helt på bærtur nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 11, 2013 man mener det bokstavlig ja. at toppen rett og slett kan bli skeiv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 12, 2013 æsje..håper da for faen den ikke blei det:( men men..den får stå sin prøve når den skal startes til våren.så får jeg heller plane den igjen nå om det skulle trenge det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...