#1 Skrevet Januar 5, 2008 Var ute å kjørte i stad, og bilen oppførte seg merkelig. Når jeg ga på og fikk turbotrykk, så gikk trykket opp til 1,1-1,2 bar, før det plutselig falt til 0. Når jeg slapp gassen, oppfører bilen seg normalt igjen, neste gang jeg ga gass skjedde det samme. Virker som wastegaten åpner helt, slik at turboen mister all fart. Leste av feil med vag-com, men kom bare opp at det var sporadisk for høyt turbotrykk, og det vet jeg når kom. 1,2 bar er heller ikke for høyt. Er det noen som vet hva som kan være galt? N75? Wastegate? Noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2008 prøv en ny N75. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2008 Byttet N75, men samme problem. Det dukket også opp et annet problem i dag tidlig, bilen gikk skikkelig dårlig og fusket som fy når jeg begynte å kjøre. Hørtes ut som den gikk bare på 3 sylindre. Ble bedre når jeg fikk kjørt noen hundre meter, og fungerte fint resten av veien til jobb. Søkte litt rundt, og har mistanke til tenningsmodulen. Kan vel kanskje også være at denne er dårlig og gir for dårlig gnist, at motorstyringen kutter turbotrykket til 0 ved belastning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2008 Prøvde å logge med vag-com i kveld for å finne ut mer av dette, og det er N75-ventilen som slår ut og åpner wastegaten, ser det ut til. Se fil: LOG-01-001-002-025.xls Jeg har merket med gult de linjene der den slo ut, der vises det gasspjeld-posisjonen. Muligens jeg bør logge turbotrykk desired og actual også, men det får bli i morgen. Er det noen som ser noen åpenbare feil som kan medføre at motoren kutter trykket, eller har tips til andre ting jeg bør logge for å finne feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...