Ta strømmen på Passat 3bg TDI

Anbefalte innlegg

Skal trille bilen i garasjen for å plukke ut batteriet.. Skal sjekke dreneringen i vannkassa, da jeg får fuktig dørkteppe på passasjersiden når det regner....(3bg problem ja...:o)

Er for det meste vant til å skru på endel eldre biler, og der er det jo lite eller ingen elektronikk som man behøver å tenke på ved utkobling\innkobling av batt...:P Men på denne er det vel litt meir å tenke på...

Så spm er enkelt...

Er det noe spes jeg bør være obs på før jeg plukker ut batteriet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være greit å ha radiokoden for hånd om du har orginalradio, utenom det skal det ikke være noe problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At du må slå inn radiokoden ( om bilen har originalradio ) på nytt, stille klokka i instrumentet og grunninnstille el-vinduene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radiokode er grei.....:)

Men grunninnstillingene på vinduene.... : klø :

Om alle vinduene er lukket vil de vel fungere som normalt etterpå også.... Eller?

Lurer faktisk på om jeg skal bestille meg VagCom slik at jeg kan gjøre slikt sjøl... Er jo bare en eller to ganger til diagnose på verksted, så er den summen inntjent igjen.........: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg tok ut batteriet på min 02 passat fikk jeg problemer med climatronicen etterpå. Jeg merka at luften ikke kom ut av dysene som normalt, frontruta dugget ned veldig fort.

Fikk en kjenning av meg som har vag-com til å grunninnstilte alle spjeldmotorene på nytt, da ble det iorden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunninnstille el-vinduer er simpelt enkelt. Du lukker alle vinduene ( hvis de ikke allerede er lukket ), så betjener og holder du bryteren i "lukkestilling" ca 3 sek. på et og et vindu. Da hører du "klikk" i vindushevermotoren og den er innstilt.

Hvis du ikke gjør dette, fungerer ikke autofunskjonen ( det som gjør at vindu går helt ned/opp ) med et kjapt trykk på knappen ).

At klima "klikker" etter strømbrudd er ukjent for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiftet batteri på min 01mod tdi..ble ikke noen varige men der.måtte stille klokka da:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det lekker inn kan også være dreneringsplata inni døra, da renner det på innsiden av døra. Kjent prob. det å.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enn å paralellkoble et mindre (motorsykkelbatteri e.l) sammen med "hovedbatteriet" før du fjerner det, altså ha et mindre batteri påkoblet mens hovedbatteriet er frakoblet (da vil du ha "back-up" strøm til elektronikken)?? Har ikke prøvd dette selv, men det kan vel være en idè!!??!!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det lekker inn kan også være dreneringsplata inni døra, da renner det på innsiden av døra. Kjent prob. det å.

Hvordan ser du om dette er feilen da? virker som om det kommer fra døra på min hvertfall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gummien som sitter i dreneringen under batteriet kan du bare fjerne. Det er aksjon på den. Mange biler har blitt våte p.g.a den. Den tetter seg slik at vannet stiger og renner inn gjennom inntaket til luft/climaen-..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.