#1 Skrevet Januar 5, 2008 satt og lurte på hvor mye det går an å senke kompresjonen på en 5 sylindret 20vt topp ved å slipe vekk? stempla jeg venter på har 8,5:1 i komp. men kunne tenkt meg litt mindre og lurer da på om det er mulig å gjøre noe med toppen for å senke denne enda mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2008 Går sikkert å ta bort et par tre kubikkcm hvis man vil, men ingen vits i lavere komp enn 8.5 egentlig. Hvordan er resten på oppsettet på motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2008 Går sikkert å ta bort et par tre kubikkcm hvis man vil, men ingen vits i lavere komp enn 8.5 egentlig. Hvordan er resten på oppsettet på motoren? turbo er fåreløpig netics super e 60, ar 68. men er på leit etter en større. 2,4 l veiv, 144 mm råder og custom stempler. boret AAN blokk. krb grenrør, furrans innsug. billet kammer fra jonus(hydrauliske) porta topp. og kommer Autronic SM4. men har plan å kjøre 98 pompebensin og Jonus mente dette var hør høy komp til dette.... noen som har prøvd lignende? visst turbo blir beholdt skal den makses, (sies 560-570hk en plass) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2008 Det eneste holdbare du kan gjøre er enten å sette på en 3-lags toppakning som senker kompresjonen noe, eller kjøpe deg nye stempler. Eller som Roger sier, frese ut litt av forbrenningskammerene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2008 Kan ikke slipe blokka litt lavere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2008 Kan ikke slipe blokka litt lavere? Må jo legge på i tilfelle da....kan bruke tykkere pakning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2008 Må jo legge på i tilfelle da....kan bruke tykkere pakning... Hehe! Av en eller annen grunn klarte jeg å "lese" heve kompressjonen! SKÅL! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2008 Hvor mye er blokka boret da? Jeg regner med du ikke visste du skulle ha lavere komp da du bestilte stempla? Hvilke spec er det på disse? Du kan vel fortsatt dreie av litt på dem skulle jeg ville mene... eller: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...