#1 Skrevet Januar 5, 2008 Noen som er oppegående på verktøy til slikt...? Har sett endel på Glanze sine verktøy som virker å være av god kvalitet. En tiln jeg lurer på er forskjellen mellom "facemill" og "endmill"? Hva brukes til hva? og hva brukes f.eks. til planing av en topp eller flate... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2008 Till planing av topp brukes vell som oftest sliping. det er det de har blitt brukt på jobb ved slike jobber. For og skaffe deg dreie og fres verktøyer snakker du med Sandvik eller Seco. demm har verktøyer til deg vet du ! Der maskinering`s fabrikken jeg jobber i handler inn :=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2008 Ok, men chronos i england har sinnsyk hode priser på utstyr... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2008 Hva du skall handle da? Bare en stor plan fres og skjær`? eller Plan slipper Eller frese benk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2008 Litt usikker, men hvis jeg ikke husker helt feil så er "endmill" en endefres hvor du har fresestålet på enden av verktøyet, mens "facemill" har fresestålet på ytterdiameteren...hvis du er med meg. I den grad du skal frese toppen/blokka så er det endefres som er best egnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2008 Noen som er oppegående på verktøy til slikt...? Har sett endel på Glanze sine verktøy som virker å være av god kvalitet.En tiln jeg lurer på er forskjellen mellom "facemill" og "endmill"? Hva brukes til hva? og hva brukes f.eks. til planing av en topp eller flate... Facemill=Planfres Endmill=Pinnefres Skal du ha billig og bra freser ta kontakt med Norwegian Tools 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2008 Jeg bruker facemill ved planing / fresing av topp (og en maskin til 4 mill ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2008 Se der ja... Vil e facemill fres på 50mm være for liten til å plane en topp eller grenrør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2008 Se der ja... Vil e facemill fres på 50mm være for liten til å plane en topp eller grenrør? Det beste er en fres som tar hele toppbredden på en gang, slipper da overganger. Den jeg bruker er ca 280 mm i diameter og klarer 16v/20v-topper i ett jafs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 6, 2008 Det beste er en fres som tar hele toppbredden på en gang, slipper da overganger. Den jeg bruker er ca 280 mm i diameter og klarer 16v/20v-topper i ett jafs. Jeg bruker denne: Kjekt med programerbar B-akse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 6, 2008 Jeg bruker denne: Kjekt med programerbar B-akse Er det en liten Deckel Maho du bruker? har Dechel til 12 mill på jobb vi ;)hehe! men det er denn største mener jeg. og snart kommer det vell 2-3 slike til Kjempe maskiner det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 6, 2008 Nice...Når lottoen går inn.. Men er det ikke vanlig å spenne opp arbeidstykke i "0" altså i "vater" alle veiene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 6, 2008 jo, det er det. Med mindre du har et dreibart fresehode... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 6, 2008 Er det en liten Deckel Maho du bruker? har Dechel til 12 mill på jobb vi ;)hehe! men det er denn største mener jeg. og snart kommer det vell 2-3 slike til Kjempe maskiner det Hvor jobber du? Har jobbet som serviceingeniør i 10 år på disse maskinene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...