#1 Skrevet Januar 6, 2008 Hei Hvis du har altfor mager blanding? På hvilken måte skader dette motoren? Sikkert helt logisk, men jeg vet ikke, så da spør jeg:) Og ved altfor fet blanding, hvordan skader det motoren? Mvh Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2008 mager: tenningsbank, med påfølgende økt varme som gjerne kan føre til smeltede stempler o.l. fet; tja... vasker vekk olje i sylindre. Kan vel ta vekk honeriper og gjøre sylinder vegger polert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2008 Ok Tusen hjertlig takk for svar! Lurer på en ting til. Hvis blandingen da er mager og det oppstår tenningsbank. Hvordan høres tenningsbank ut? Muligheter for å se det på tennpluggene? På forhånd tusen takk! Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2008 blir en slags knitring lyd er det snakk om turbo eller sugemotor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2008 blir en slags knitring lyd er det snakk om turbo eller sugemotor? Det er snakk om turbomotor. JG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2008 da kan det nok gå ut over plugger ja. ved at de blir "deformert" d.v.s. tappen blir bøyd/borte o.l. skjer som regel ikke stort med en standard sugemotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2008 Tusen takk for svar! Mvh Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2008 En turbomotor kan ta STOR skade av for mager blanding for å nevne dette. Som tidligere nevnt stor varmeutvikling kan ressultere i mye du ikke vil ha noe av. (som smelta stempler osv)... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2008 Sugemotorer tar også skade av tenningsbank, da av tenningsbank over ca 2500 omdr. På lavt turtall er det mindre skadelig. Er lett å se på tennpluggene etterpå, og lyden er umulig å ta feil av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...