#1 Skrevet Januar 6, 2008 jeg er helt elendig på matte, å skjønner ikke stort:P men hvis jeg har en felg som er 200mm brei(senter på felgen blir jo da 100mm), å enden på spaceren er 70mm fra bakkant på felgen, hva er mitt et da? >=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2008 blir dette minus et 30 da? det kan vel ikkestemme!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2008 For å finne ut dette må du vite hvilken ET det er på felgen. ET er målet fra senter på felgen til anleggsflaten for navet og har egentlig lite å gjøre med bredden på felgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2008 Hei. Om du har fått Treffpunkt i det siste, så er det en artikkel i Treffpunkt nr 3/2007 om dette. Der står det forklart hvordan du skal regne ut ET på felgen, og hva ET blir etter montering av spacer. Men kort fortalt; Har du en felg med ET20 og du setter på en 20mm spacer, så får du i praksis et innpress på 0 -null-, eller et30 på felg + 20mm spacer = et10 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2008 blir dette minus et 30 da? det kan vel ikkestemme!? Jo, stemmer det såvidt jeg kan se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2008 Jo, stemmer det såvidt jeg kan se det jeg også kom frem til uhledigvis;) det vill si at et på felgene har veldig lavt et i utgangspunktet:p rundt et 8, hmmm, lurer på hvordan dette vill se ut på golfen jeg, vill jo se ut som om at jeg har 9" felger omtrent!! hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2008 jeg er helt elendig på matte, å skjønner ikke stort:P men hvis jeg har en felg som er 200mm brei(senter på felgen blir jo da 100mm), å enden på spaceren er 70mm fra bakkant på felgen, hva er mitt et da? >=) Dropp spaceren og finn ut ET på felg først ved å måle avstanden fra felgens senter til felgens anlegg mot navet. Deretter senkes ET med spacerens bredde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2008 MEN::: noen som vet hva ET på en 15x7 felg når: The backspace is 4.25 inches... var det jeg fikk til svar da jeg spurte hva et på felgene var. jeg regnet meg frem til et ET rundt 25!? hvis backspace er hvor mye luft som er ibakkant av felgen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2008 MEN::: noen som vet hva ET på en 15x7 felg når: The backspace is 4.25 inches... var det jeg fikk til svar da jeg spurte hva et på felgene var. jeg regnet meg frem til et ET rundt 25!? hvis backspace er hvor mye luft som er ibakkant av felgen? Vet ikke hva dette backspace-uttrykket er, men hvis jeg må tippe, så skulle jeg tro det er bredden fra felgens navflate og til bakkant av felgen. Men siden en 7 toms felg er bredere enn 7" fra ytterkant til ytterkant, så kan man ikke si at 7-4,25=2,75" er på forsiden...så hvis begrepet er dette, så er det ikke lett å fastslå ET eksakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2008 hvis jeg tar utgangspungt i den her: https://rsracing.com/tech-wheel.html så vill det han sa være at 4.25" er avstanden fra huben som man montere på bilen til bakkant på felgen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...