#1 Skrevet Januar 6, 2008 Jeg skal ha ned tanken for å ta litt preventivt vedlikehold, det er noe rust enkelte steder. Bilen (92 mod S4) er ellers ribbet for alt understell, så det er tilsynelatende kun fire bolter fra undersiden som holder den oppe. Men jeg lurer litt på påfyllingsrør, slanger osv, er det noe der jeg bør gjøre eller unngå å gjøre? mvh, J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2008 På A6 2,5 tdi 95 mod er tanken av plast. Bare å løsne skruen som holder hvert av båndene, deretter senke tanken. Påfyllingsrør sitter bare tredd nedi. Tilførsel og retur til motor, samt ledning nivåføler bør tas av fra hullet som går opp i bagasjerommet rett bak seteryggen. Men det er slanger siste biten så det KAN også være mulig å senke tanken litt og koble av før tanken senkes helt ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2008 Noen som kan bekrefte om det er det samme på S4? Har byttet bensinpumpe før, så jeg vet hvordan slanger osv kobles av. Håper bare jeg har høyde nok til å få tanken ut, bilen står på bukker, blir vanskelig å få den mye høyere opp. J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2008 må ikke hele bakstillinga ned da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2008 må ikke hele bakstillinga ned da?? Er jo ingen sak å få av tanken på S4'n.. Det har jo vi testa Espen? Bare å løfte bilen opp på siden, og røske ut tanken Men jeg vil tippe bakstillinga må ned ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2008 De som ser øverste post, ser at bilen allerede er ribbet for alt annet enn tanken under. Lurer på om det er noe spesielt man må huske på rundt påfyllingsrør, eller løsner tanken greit når den skrus løs og senkes ned? mvh, J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2008 I følge "Bibelen" Bentley manualen for Audi 100, A6...er det ikke nevnt noe, utover det du har gjordt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2008 Merkelig tråd dette. Har du klart å ta ned bakstillingen på bilen så må du vel klare å løsne tanken uten at du trenger å engasjere hele forum? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 8, 2008 Er vel som Steinar sier, bortsett fra at det er metalltank, og at den sitter med skruer langs siden i stedet. Skal ikke være mer å ta løs når slanger/ledninger på toppen er løsnet.. Høyden på tanken bør ikke være noe problem, Johan! Jeg har ikke orket å ta løs bakstillingen og gjort dette selv, men så langt jeg kunne se burde det ikke vær all verden når bakstilingen er fjernet. Mulig det kan være kjekt å ta av høyre innerskjerm bak når røret skal på plass igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...