#1 Skrevet Januar 6, 2008 Hei folks jeg har en audi a4 b5 1.8t quattro 98 mod med 196 hk reg. I går var jeg ute å prøvde den på glatta . Det går veldig fint å spinne rundt med den på første gir , men når jeg setter den i andre gir så har jeg full turtall så virker det som no antispinn/eller no slår inn så den går ned på 2000 omd . Jeg finner ikke no bryter i bilen . Er det noen her som har no peil på hva det kan være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2008 Ingen som har peil ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2008 Ingen som har peil ? Skal ikke være no esp på denne.. Sikker på at du treffer 2.gir ? Har du prøvd bilen på glatta før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2008 Ingen som har peil ? Er vel bare det at motoren er rett og slett for svak! Har også en a4 1.8tq med større turbo k04 og diverse mods som skal gi 230hk, men klarer nesten ikke å spinne pirutter på 2.gir med den heller, da skal det virkelig tuktes! 1.8t motorene er ikke spreke i en quattro før du drar ut over 250-300hk i dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2008 Spørs jo egentlig hvor glatt det er da, prøv deg på andre plasser, evt med litt fart til å begynne med;) Piruetter er jo ikke noe morsomt heller, ender jo alltid opp på samme plassen jo! ( med mye slitasje på drivverk). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2008 er sikkert EDS'n som slår inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2008 Skal det ha noe å si da? Er da like fullt der i 1.gir den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2008 Skal det ha noe å si da? Er da like fullt der i 1.gir den. ja men motoren går lettere i 1 gir enn i 2 så derfor så merkes d besre i 2. enn i 1. gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 8, 2008 Derav påstanden om at motoren ikke greier å dra det hele rundt i 2.gir;) I skikkelig snø må jeg ned i førstegir med a6'n med 2,5TDI også, hvis jeg mister all farta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 8, 2008 Derav påstanden om at motoren ikke greier å dra det hele rundt i 2.gir;)I skikkelig snø må jeg ned i førstegir med a6'n med 2,5TDI også, hvis jeg mister all farta. er EDS'n som kan til det da;) når jeg nå kjører uten så merker jeg ikke noe til dette å motoren dør aldri ut.. foresten kan være vældi kjekt at motoren dør ut også noen ganger pga dette: rolleyes ihvertfall når polisen kommer rundt svingen 5 sek etter den har "dødt" ut:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2008 Jeg har ingen problemer med å spinne piruetter i 2 gir med min 1,8tq avant (150hk), har aldri hatt ett problem med at den dør, eller kutter turtallet drastisk når jeg slenger den i 2.gir. Tho, så blir det ikke akkurat noe god lukt. Så kan hende det er lukten som har stoppet meg, før motoren har klart å dø. Jeg er tho nesten på turtallsperra før jeg drar den over i 2.gir, mulig det som gjør at den klarer gå videre rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 8, 2008 Jeg har ingen problemer med å spinne piruetter i 2 gir med min 1,8tq avant (150hk), har aldri hatt ett problem med at den dør, eller kutter turtallet drastisk når jeg slenger den i 2.gir. Tho, så blir det ikke akkurat noe god lukt. Så kan hende det er lukten som har stoppet meg, før motoren har klart å dø. Jeg er tho nesten på turtallsperra før jeg drar den over i 2.gir, mulig det som gjør at den klarer gå videre rundt. Så kjekt at du steller fint med bilen din! Men eg har heller ingen problemer med å spinne å herje i andre gir, bruker veldig sjelden første til å kjøre litt gris i, synes bilen er litt for "hoppete" i første..Så eg bruker å sige inn i c.a 20 kmt løse den i andre å gi gass så fort turboen smeller inn går det så fint som bare det turtallsperre å godlukt er sikkert og en løsning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 8, 2008 Hei folks jeg har en audi a4 b5 1.8t quattro 98 mod med 196 hk reg. I går var jeg ute å prøvde den på glatta . Det går veldig fint å spinne rundt med den på første gir , men når jeg setter den i andre gir så har jeg full turtall så virker det som no antispinn/eller no slår inn så den går ned på 2000 omd . Jeg finner ikke no bryter i bilen . Er det noen her som har no peil på hva det kan være Sorry, er off topic, men har du registert bilen din med 196 hester? Hva kostet det deg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 8, 2008 Så kjekt at du steller fint med bilen din! Men eg har heller ingen problemer med å spinne å herje i andre gir, bruker veldig sjelden første til å kjøre litt gris i, synes bilen er litt for "hoppete" i første..Så eg bruker å sige inn i c.a 20 kmt løse den i andre å gi gass så fort turboen smeller inn går det så fint som bare det turtallsperre å godlukt er sikkert og en løsning å d har drivverk godt av tru æ ja: eek : foresten slurer ikke kløtsen bare da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 8, 2008 Ærlig talt da folkens. Hva er det for noe galt med disse derre strikkmotorene deres? Fikk da slengt gamle 90 quattroen rundt på fiiiinfine piruetter på 2 gir, som regel gikk 3 giret greit også... På det verste så fikk jeg lagt inn og dratt ut 4 gir. Men 5 gadd den merkelig nok ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 8, 2008 Ærlig talt da folkens. Hva er det for noe galt med disse derre strikkmotorene deres? Fikk da slengt gamle 90 quattroen rundt på fiiiinfine piruetter på 2 gir, som regel gikk 3 giret greit også... På det verste så fikk jeg lagt inn og dratt ut 4 gir. Men 5 gadd den merkelig nok ikke! 1.8 T er LAT fra bunnen da den chippes. Turtall og turbotrykk må til. Lite motorvolum hjelper heller ikke på moment i bunnen. 2.2 eller 2.3 er litt sterkere der ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 8, 2008 0 problem med min da har chip, og klarer dette fint, men kan kanskje være litt med erfaring av quattro? har hatt et par stykker så har noen få vintre med de bak meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 8, 2008 Hva er sikring til eds? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 8, 2008 Hva er sikring til eds? samme som til abs:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 9, 2008 Da er man jo kvitt all ****skapen på en gang da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 9, 2008 å d har drivverk godt av tru æ ja: eek : foresten slurer ikke kløtsen bare da? Vill ikke tro det er så mye værre å komme sigende 20kmt i 2gir, å hjelpe den ut litt med clutsj`n, mot å rive den fra 1 til 2gir MEN, en motor med 200hk og 3XX nm må da klare å dra rundt på 2gir:confused: (tar jo pirruetter på snøføre med Hilux`n på jobb , den har sugediesel og 90hk og traktor 4wd) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 9, 2008 Vill ikke tro det er så mye værre å komme sigende 20kmt i 2gir, å hjelpe den ut litt med clutsj`n, mot å rive den fra 1 til 2gir MEN, en motor med 200hk og 3XX nm må da klare å dra rundt på 2gir:confused: (tar jo pirruetter på snøføre med Hilux`n på jobb , den har sugediesel og 90hk og traktor 4wd) klarer ingen av delen jeg...... men d har kanskje andre årsaker: flau : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 9, 2008 Her er det jo snakk om en diff-etterligning som BREMSER dekk da, og ikke gir seg før noe går varmt. Edit:btw så er jo scandinavian flick og brekket gode alternativer for å slippe lukta av nybakte boller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 9, 2008 klarte da å dra rundt passaten på 3.gir i et vegkryss med orginalt 130hk. må kanskje være noe med den som kjører eller noe med motor. begynner alltid på 2.gir tar du sikringen til abs/eds så klarer du ikke sånne fine snurrer. eds'n er jo sperra di, som på eldre var mekanisk og med knapp. er vel heller esp du mener du skulle tatt sikring til da? og hvis du har det så hadde du ikke fått dratt den rundt i det heletatt. den slår inn med en gang, hvertfall på passaten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 9, 2008 Edit:btw så er jo scandinavian flick .. Hehe... kom på fjor vinter`n m da jeg skulle ta en liten "scandinavian flick" med passaten forran Jan i A4`n...... endte opp front mot front (kræsja ikke) Hadde gjort dette 1000ganger på samme plassen.... men den gangen gikk det ikke.. EDIT: trenger ikke bruke sperra for å få til pirruetter med 100`n iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...