#26 Skrevet Januar 9, 2008 Hehe... kom på fjor vinter`n m da jeg skulle ta en liten "scandinavian flick" med passaten forran Jan i A4`n...... endte opp front mot front (kræsja ikke) EDIT: trenger ikke bruke sperra for å få til pirruetter med 100`n iallefall flira mye da;) men så jo ikke en dritt da pga dine xenon lys som kom rett mot meg plutseli..... noen en IKKE forventer når det er bilen som kjører forann en..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 9, 2008 klarte da å dra rundt passaten på 3.gir i et vegkryss med orginalt 130hk. må kanskje være noe med den som kjører eller noe med motor. begynner alltid på 2.gir tar du sikringen til abs/eds så klarer du ikke sånne fine snurrer. eds'n er jo sperra di, som på eldre var mekanisk og med knapp. er vel heller esp du mener du skulle tatt sikring til da? og hvis du har det så hadde du ikke fått dratt den rundt i det heletatt. den slår inn med en gang, hvertfall på passaten. Kjører sjelden bil med EDS jeg da, men A6'n(4b) har jo torsen og 50:50 fordeling i utgangspunktet, og siden EDS kun virker på en aksel (foran og bak) og kun på tvers(bremser ett hjul og gir krafta til motsatt hjul) burde vel alt føles som en gammel quattro uten sperra innkoblet? Ikke ESP på denne. Nå vet ikke jeg om du har tverrstillt motor og viskosekobling(haldex) da, for der er EDS bare fungerende på framakslel, og max drift på fram/bakhjul er 50:50. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 9, 2008 Kjører du med ispigg eller? Er hvertfall det minste problem i verden å legge piruetter med min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 9, 2008 skikkelig offtopic, men e ville testen N75 ventilen din! kansje du ikke har turbotrykk For er vertfall ikke noe problem somsagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 9, 2008 har INGEN problemer med å få ut ræva på 1.8T. Slepper jo fiiint på vått føre om sommeren i 2'de iallefall.(3 pers i bilen) Har ikke prøvd noe mere enn 3'de på vinterdekk, pga sluring på clutchen..... *Nye Nokian Hakka 4 pigg* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 9, 2008 1.8t er ikke verdens sprekeste motor, som sagt den må ha turtall for å sleppe seg laus, eller slipper seg jo ikke akkurat løs heller, syns 1.8t motorene ikke er spreke i det hele tatt i en A4 med quattro og 17" vinterdekk med 225/45, selv med k04 og 1,3 bars ladetrykk, 3" downpipe og 2,5" ferrita rustfritt anlegg. Men behagelig og god bil det er det, men en sportsbil blir det ikke før du har skiftet ut betar nedi motorrommet. Sånn som Håkon H sa det, femmer og quattro er stor forskjell! Orginal strikkmotor holder ikke i lengden i en bil med quattro da må det en sylinder mere til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 9, 2008 Er vel bare det at motoren er rett og slett for svak!Har også en a4 1.8tq med større turbo k04 og diverse mods som skal gi 230hk, men klarer nesten ikke å spinne pirutter på 2.gir med den heller, da skal det virkelig tuktes! 1.8t motorene er ikke spreke i en quattro før du drar ut over 250-300hk i dem. Syns jeg hørtes rart ut,, klarte jo nesten og spinne rundinger i 2.gir med litt fart på sommeren jeg med min:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 9, 2008 Jeg klarer 2gir med min på snø og is jeg også... 1,8 125hk:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 9, 2008 Ja, mulig ..men da snakker man griskjøring og omtrent voldtekt, og har sikkert noe med meg og gjøre også, liker ikke å herje med a4n jeg har, er for god til å bli voldtatt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 11, 2008 Sorry, er off topic, men har du registert bilen din med 196 hester? Hva kostet det deg?? Det vet jeg ikke Bilen kom inn fra tyskland samme dagen som jeg fikk se den Da sa jeg til bilselgeren at den skulle jeg ha Jeg var ute å prøvde den å syns den gikk greit. Spurte han hvor mye hest det var da sa han 150. Par dager senere så ringer han å sier att han har hatt no papir prob med bilen på biltilsynet . Så jeg fikk ikke bilen før 4 dager senere . 1 uke etter at jeg har fått bilen så snakker jeg med en som vet hvem han var å sa at dem hadde Gått på en smell på den bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 11, 2008 Det virker som det er no annet. Bør ikke ha mye gass for å få den til og slippe på første gir ,men setter jeg den i andre så bare detter den ned på 2000 omd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Desember 11, 2008 Da har jeg prøvd bilen på glatta igjen folkens med ny turbo Nå er det ikke no prob å få ræva ut på andre gir Det var nok den andre turboen som var daff / slark .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...