Problem med oljetrykksføler Golf 2 16v

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en golf 2 16 v. Endelig :-)

Men har et problem med den. Å det er at Oljelampa begynner å blukne og ule når den kommer opp

på litt turtall. Å den slutter ikke før jeg stopper bilen.

Noen ganger slutter den når jeg clutcher og la den falle ned på tomgang.

Når jeg setter på tenninga, så skal vel oljelampa blunke? Den gjør hvertfall det på den andre golfen jeg har, om mener det er slik på andre jeg har sett også.

Men noen ganger så blunker den når jeg setter på tenninga, åsså går det ann å kjøre litt før den plutselig begynner å blinke å ule. Har sjekket at det er både olje og oljetrykk i toppen på motoren.

Lurer på om det kan være dårlig kontakt et sted? Har sjekket kontaktene på oljefilteret. Men er det flere oljetrykksfølere?

Kan det vare en føler som ikke er helt god? Eller er det dårlig kontakt ettersom den lampa blinker noen ganger når jeg setter på teninga?

Noen som har vært borti dette som kan fortelle hva jeg kan starte å prøve med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være en oljetrykkbryter på toppen også, på samme side som fordeler. Stund siden jeg hadde golf 2 16v, men mener den sitter rett bak fordeleren, mot torpedoveggen. Disse følerene går i stykker før eller siden, så de er bare å bytte. Er en føler for under 2000rpm og en for over 2000rpm.

Edit : Eventuelt så sider den på toppen, under fordeleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki :-). Da får jeg finne disse følerene og skru de ut og bytte de. Du tror ikke det kan være ukontakt der et sted alså?

Eller vil ikke lampa inni bilen blinke når tenninga står på hvis en av de følerene er gåene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en føler på undersiden av oljefilterbraketten, denne skal lede ved oljetrykk (ofte hvit av farge). I tillegg er det en på oversiden av filteret, denne skal ikke lede (brudd) ved oljetrykk (blå eller brun av farge). På enkelte motorer er det også en i bakkant på toppen, denne skal heller ikke lede ved oljetrykk.

Hvilken giver som er gåen kan sjekkes ved å ta av og sette på hver enkelt ledning til følerene. Husk at den nede ved filteret normalt skal ha lede!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville byttet begge følerne over oljefilter. Billige er dem også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.