Vibrasjoner etter bytte av ledd og opphengslager på mellomaksel

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noe lyd og vibrasjoner i mellomakslen, og har fått en til å bytte opphengslageret og fremre ledd.

Etter dette har jeg fått mye mer vibrasjoner. Under 70km/t virker det som de kommer og går avhengig av pådrag, men kommer jeg opp i 80km/t, rister det så mye at jeg er redd for å ødelegge noe.

Han som byttet dette for meg vet ikke hva som kan ha skjedd, men sier han måtte bruke varme og slag for å få ting fra hverandre.

Er det mulig å skru det feil sammen, eller må det være at det er blitt herjet for mye med, og derved kommet i ubalanse?

Er det noen som har en teori eller tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om?

Bytte det samme på min S6 2.2 og der måtte jeg inne og få justert innfestningen av opphengslageret på møller(de har noe spes. verktøy for slikt)

Uansett.... Varme og slag? hva i alle dager måtte han bruke varme og slag på? Drivleddene kan neppe sitte så fast, ang bytte av opphengslageret så er vel dette en enkel prosess for de som har det rette verktøyet? jeg benyttet meg av Oslo kardangaksel service til jobben på min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Bilen er en 1995 2,5Tdi Quattro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litt travelt med å få bilen i gang, og er usikker på hva jeg bør gjøre.

På ene siden så kan jeg sende bilen til Møller som forhåpentligvis finner ut hva som er galt. Det vil koste meg en del kroner bare å sjekke, og det kan være at jeg må bytte deler/mellomaksel.

Eller jeg kan kjøpe en brukt mellomaksel, og håpe det løser problemet. I så fall har jeg et opphengslager og CV-ledd jeg ikke får brukt med det første.

Innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er et verktøy dem setter på akselen føre dem drar til får at denne skal monteres rett... kast i denne vil merkes i hele bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.