erfaringer med 18'' & 19''

Anbefalte innlegg

jeg er veldig usikker på om jeg skal velge 18'' eller 19'' når jeg skal kjøpe sommerfelger til bilen min: klø :

Noen av dere som har erfaringer med dette?

Tenker da på kjøreegenskaper å komfort

Dekk dim blir 225/40-18 og 225/35-19 hvis jeg ikke tar helt feil (kjører med 225/45-17 på vinterdekk)

Bilen er en A3 8P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der hvor jeg kjører er veiene stort sett bra, så jeg kjører på 235/35-19 og det er fint som snus det.

Men er veiene der du bor litt dårlige osv så ville jeg nok gått for 18" med 40 profil for å få litt mer gummi og komfort ja, åsså mtp at felgene ikke skal få bank.

Jeg kjører med 225/40-18 på på høst/vinter og tidlig vår, og det er litt forskjell mtp komfort på hullete veier osv. 19" kan føles litt hardt når man kjører nedi hull og over fortauskanter osv....

Men alt går bare en kjører etter forholdene:)

Mtp kjøreegenskaper så har jeg ikke merket no forskjell, har kjørt bilen til en kompis av meg med 225/40-18 på sommeren.... helt lik min bil. Forskjellen på min med 235/35-19 og hans med 225/40-18 var at hans bil brukte ørlite mer tid på å "sette seg" ved aktiv/hard kjøring i sving, det var det eneste vi merket av forskjell. Og det er mulig at det hadde blitt helt borte hadde han kjørt på dekk med en mer stabil sidevegg.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det blir 19" på oss.. Veiene er ikke SÅ dårlige oppi Skjelstadmarka at du trenger å gå for noe mindre :)

18" funka fint som snus, og du kjører jo mest på E14/E6 uansett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja d går nok bra me 19'', ka du tru om gunmetal farge på fælgan?

Kolles fælga bli d på dåkker da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror gunmetal vil passe bilen bra med tanke på bilfarga :) RS-4 II Gunmetal (samme som de vi har nå, bare i annen farge) ville blitt strøkent tror jeg.. Med senk ;)

Blir en av disse, mest sannsynlig de øverste...

19f-1.jpg

carsclub_72942637.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror gunmetal vil passe bilen bra med tanke på bilfarga :) RS-4 II Gunmetal (samme som de vi har nå, bare i annen farge) ville blitt strøkent tror jeg.. Med senk ;)

Blir en av disse, mest sannsynlig de øverste...

22000,- med gode dekk 19''

00062842-eta-beta-tettsutblack-chrom.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde valgt 19". Jeg stusset ogsaa paa 18 eller 19 da jeg skulle gaa til innkjop av felger. Jeg valgte 19 og angrer ikke i det hele tatt. det ser mye bedre ut og det merkes nesten ikke i det hele tatt med tankte paa komfort i forhold til 18. Naa tenker jo folk heller 19 eller 20 paa sommern og 18 paa vinteren. 19 sommer helt klart. Go for it. Jeg likte fatisk de nederste felgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn Vidar..Heter faren din Vidar??Og forrestn..19" i Skjelstadmarke..skal ta det litt med ro i svingene da kansje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde gått for 19 jeg.. :D Kjøpte 18 nå i sommer og angret meg som en hund. :) Men da blir det 19 til sommeren istedet da.. :D og 18 på vinter :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.