#1 Skrevet Januar 6, 2008 Skal se om jeg klarer å forklare dette på en grei måte:p Skulle bytte bremser på 2005 Sportback 1.9Tdi til dama istad da den sa ifra at bremsene måtte byttes. Hadde kjøpt bremsene på Møller så alt lå an til å bli en fin ettermiddag med litt skruing;) MEN da jeg åpnet pakka som klossene lå i fikk jeg en overraskelse, den ene av de fire som lå i esken hadde en ledning, greit nok tenkte jeg, sikkert den som sier ifra at bremsene er slitt. Byttet på ene siden (venstre) men der var det ikke noe ledning, så tenkte at den sikkert satt på høyre siden, men nei, ikke noe der heller. Klossene var like de andre ellers i størrelse. Så jeg monterte det på og hang den ledningen fast på bremsevæske slangen. (er jo ikke noe uttak til den ledningen og det satt en krok på den så hang den bare opp) Så det jeg lurer på er om jeg har fått feil bremseklosser??? Og hvor sitter følerne som registrerer at bremseklossene er slitte siden det ikke var noe ledning på de gamle??? "brake pads" lyser fortsatt i FIS, slukker den av seg selv når bremsene blir skiftet eller må jeg nullstille med vag-com?? Grunnen til at den lyser enda er vel kanskje fordi det er slitte bremser bak?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2008 Er jo endel her som har Etka. Hvis dere får chassinr, er det noen som kunne sjekket hvilket delenr som passer???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2008 Saken er løst!! Viser seg at det kun skulle være varsling på den ene siden, utrolig nok.... Har funnet ut at det skal plugges inn kontakt på venstre side foran, så den ledningen jeg ikke kunne finne på de klossene som jeg tok av henger antakelig fortsatt der, den har falt av klossen. Jævlig kjipt at jeg må demontere og flytte over den klossen med ledning som jeg seff hadde satt på høyre side: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...