#1 Skrevet Januar 6, 2008 skulle gjennom en vanndam,rett etter en bomstasjon,var litt dypt kan du si,det likte min senka 90 dårlig,blopp der stod jeg midt i vanndammen,sylindrene fylt med vann. regner vell med rådene er bøyd og ventiler gått til gokk. noen som har noe erfaring med slik motor om det kan gå bra? Selv har jeg mine tvil,og bilen ender nok sine dager på høggeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2008 mulig bøyde råder.. Ende på høggern? det må den jo ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2008 Mulig jeg er litt grønn her nå, men hvordan får du fylt sylindrene med vann? Var den flere meter dyp den vanndammen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2008 ikke så vanskelig det,skjedde med flere på samme sted,skal sende klage brev til Ncc for dårlig vedlikehold. ja det var ganske dypt utpå der,var nok vann til kanten av fangeren,skal ikke mye til før det bølger opp og inn i innsuget da. skal prøve å få tørka den opp i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2008 ikke så vanskelig det,skjedde med flere på samme sted,skal sende klage brev til Ncc for dårlig vedlikehold.ja det var ganske dypt utpå der,var nok vann til kanten av fangeren,skal ikke mye til før det bølger opp og inn i innsuget da. skal prøve å få tørka den opp i morgen. Det bør jo isåfall bli en erstatningssak. Det er jo snakk om ganske ekstreme mengder vann. Får håpe det hjelper å tørke den opp da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2008 Ta ut pluggene, tøm den for vann, sjekk kompresjon og om stemplene vender på samme punkt ved tdc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2008 jaja,endelig fått somla meg til å ta en kikk på galskapet,fått tørket rimelig greit opp,omsier klart å få dreid motoren vertfall:) skal prøve med nye plugger etterpå,så får vi se om det er no liv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 9, 2008 mest sansynli så har det godt fint:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 9, 2008 Selv har jeg mine tvil,og bilen ender nok sine dager på høggeren Det er jo en quattro, så du får nok mere enn vrakpant for den uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 9, 2008 finst vel nye motorer eller noen som trenger eit turbo prosjekt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2008 Har bra bunndel stående om alt håp er ute 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 9, 2008 Tja, skal jeg tippe noe så tror jeg det har gått til helvete, for det minner meg om en bil jeg fikk inn da jeg jobbet på BO-Steen Autostern i Oslo, og det var vel i 1998. Jeg kjørte blandt annet 24H servicebil for MB, og det var på en lørdag, jeg hadde vakt. Det ringte en fortvila MB eier, han hadde en ekte MB E500 AMG W210, og den var nesten spill ny, han hadde kjørt igjennom en større vanndam og plutselig hadde det bare sagt BANG! Fikk bilen på Autostern og så jo at råder og slikt hadde kommet igjennom blokka. Greit nok, det der skulle jeg fikse men vi måtte nok bytte motor og det skjønte jo han også, veeeel, å få tak i en ny AMG motor var ikke så lett som det jeg trodde, det tok tid, og fy faen for en pris det var på den motoren, det var jo bare blokk med topper liksom. Men vi fikk satt ny motor og skulle prøve bilen, så viste det seg at girkassa også hadde fått seg en real smell innvendig pga bråstopp, måtte bytte girkasse også, og tro det eller ei, totalt kosta det han 270 000.- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 9, 2008 er noe håp i tunellen,fikk nesten sviv på den,så var det tomt batteri,får lade opp å prøve i morra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 9, 2008 Tja, skal jeg tippe noe så tror jeg det har gått til helvete, for det minner meg om en bil jeg fikk inn da jeg jobbet på BO-Steen Autostern i Oslo, og det var vel i 1998. Jeg kjørte blandt annet 24H servicebil for MB, og det var på en lørdag, jeg hadde vakt. Det ringte en fortvila MB eier, han hadde en ekte MB E500 AMG W210, og den var nesten spill ny, han hadde kjørt igjennom en større vanndam og plutselig hadde det bare sagt BANG! Fikk bilen på Autostern og så jo at råder og slikt hadde kommet igjennom blokka. Greit nok, det der skulle jeg fikse men vi måtte nok bytte motor og det skjønte jo han også, veeeel, å få tak i en ny AMG motor var ikke så lett som det jeg trodde, det tok tid, og fy faen for en pris det var på den motoren, det var jo bare blokk med topper liksom. Men vi fikk satt ny motor og skulle prøve bilen, så viste det seg at girkassa også hadde fått seg en real smell innvendig pga bråstopp, måtte bytte girkasse også, og tro det eller ei, totalt kosta det han 270 000.- Helt sprøtt det der, men bare lurer dekker ikke forsikringa sånt? Om man har kasko? Er jo på en måte samme som og kræsje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 9, 2008 Må man ikke ha noe ekstraforsikring for å dekke motorhavari tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 9, 2008 Han fikk ikke dekt det, ikke meg bekjent i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...