#1 Skrevet Januar 6, 2008 Heisann. Jeg har en Golf 2 GTI 16v som motoren trengs å bli rensa for alt som kalles rust og møkk..Fikk høre at den må syredyppes. Noen som kan fortelle meg hvor i akershus/Oslo område man kan gjøre dette og hva noe sånt vil koste? Jeg skal også pusse opp motorrommet og lurte på om noen kunne legge fram noen bilder/ideer om hva som vil se kult ut og gode løsninger på å skjule alt ledningsrotet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2008 BS-teknikk på Fornebu gjør slikt. De kan også svare på hva dette vil koste, så da er det bare å ringe/sende e-post. http://www.bs-teknikk.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2008 BS-teknikk på Fornebu gjør slikt. De kan også svare på hva dette vil koste, så da er det bare å ringe/sende e-post. http://www.bs-teknikk.no Takker Hvis folk har bilder/ideer på ledningsløsninger og kule motorrom kan dere bare slenge dem opp inspirasjon hjelper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2008 noen som kanksje har en link til en "cleanet motorrom" tråd et sted? prøvd å søke men fant ikke noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2008 Alt i alu pusser du med sandpapir, finere og finere papir før du avslutter med metallpolish. Alt i stål/støpegods osv lakkerer du blank sort:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2008 syredypping koster mellom 8-15tusen kr.. helt ærlig.. ikke gjør det, det lager mer arbeid, og koster og mer da du ideelt sett bør få dyppet bilen i grunning etterpå.. og ingen så vidt jeg har funnet har stort nok kar til dette. dvs.. kjører du ikke løpet fullt ut med slik behandling så lager du større skade enn du reparerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2008 Slik jeg forstår det, så er det vel bare motor han mener å syredyppe??? Og deretter pusse opp kun motorrommet? Eller er jeg på blåbærtur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2008 Slik jeg forstår det, så er det vel bare motor han mener å syredyppe??? Og deretter pusse opp kun motorrommet? Eller er jeg på blåbærtur? hele bilen skal pusses opp men er kun motoren som skal syredyppes i så fall,men jeg har fått høre at den beste måten å rense motorblokken på og få den fin er å syredyppe den. Hva andre alternativer kan brukes?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2008 hele bilen skal pusses opp men er kun motoren som skal syredyppes i så fall,men jeg har fått høre at den beste måten å rense motorblokken på og få den fin er å syredyppe den.Hva andre alternativer kan brukes?? a.. missforsto jeg.. ja syredypping er meget effektivt for rensing av blokk og gjerne topp og.. stikk innom borte hos oss, så kan du få se på blokka mi som ble dyppa i høst. utrolig reint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2008 Ah..good! Oppe der i dag ell? hvor mye kosta dette a? er det disse prisene? BS-Strip" av motorblokk 4syl. kr. 800,- 8syl. kr. 1200,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 7, 2008 ja er de prisene pluss mva.. er på værste fra 6 til 8 i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 7, 2008 ja er de prisene pluss mva.. er på værste fra 6 til 8 i kveld mva er 25% av prisen det eller? Da tror jeg at jeg sender blokka etc til dem når den er tatt ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 7, 2008 http://www.vwgolfmk2.tk trykk på datoene, og la deg inspirere!!! enjoy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 7, 2008 Du kan også lage deg ett eget syrebad. Ta en kikk her --> http://www.stripall.no/ Ca. 1000,- for å lage 100L syre. Legger du i en varmekoble slik at det blir varme i badet så virker det enda raskere. Jeg vurderte dette til diverse deler til bobla, men jeg hadde ingen plass til å ha badet stående. Hvis du rører i badet gjevnlig så varer det leeeenge. Tenkte selv å bruke ett slikt 200L oljefat, eventuellt ett stort plastfat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 7, 2008 Ta en titt i tråden "noe nytt på gang" som ligger i "audi prosjekter". Der har vi "syre"dyppet 2 blokker for Marius. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 7, 2008 StripAll må ikke brukes på Lettmetaller som aluminium og magnesium, da det vil virke etsende og ødeleggende Heftige greier dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 7, 2008 Heftige greier dette. Ahh.. guess so 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 7, 2008 Du kan også lage deg ett eget syrebad.Ta en kikk her --> http://www.stripall.no/ Ca. 1000,- for å lage 100L syre. Legger du i en varmekoble slik at det blir varme i badet så virker det enda raskere. Jeg vurderte dette til diverse deler til bobla, men jeg hadde ingen plass til å ha badet stående. Hvis du rører i badet gjevnlig så varer det leeeenge. Tenkte selv å bruke ett slikt 200L oljefat, eventuellt ett stort plastfat. Hmm..vet ikke om jeg burde beggi meg ut på på noe sånt nå Ta en titt i tråden "noe nytt på gang" som ligger i "audi prosjekter".Der har vi "syre"dyppet 2 blokker for Marius. Hvor mye tar du for en blokk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 7, 2008 Sender deg svar på pm så det ikke blir noen anmerkninger ang firma osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 7, 2008 Sender deg svar på pm så det ikke blir noen anmerkninger ang firma osv den er god 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 7, 2008 Dette var litt interessant. Så jo ut som resultatet blei sinnsykt bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 7, 2008 Dette var litt interessant. Så jo ut som resultatet blei sinnsykt bra det ser slik ut før levering (iallefall veldig ofte ) og slik blir det etter syrevask 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 7, 2008 Ja, blir stor forskjell. Men tror jeg skal la proffene ta seg av akkurat dette! Tror ikke det er smart at jeg fyller et bad med kjemikaler:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...