Dekkvalg : Kumho,Federal eller Marangoni ??

Anbefalte innlegg

Skal til å bestille dekk til felgene mine å har da 3 alternativ jeg har funnet. Skal kjøpe dekkene hos Dekkonline da jeg har meget god erfaring med de. Dimensjonen det er snakk om er 235/35-19. Vil ha noen dekk som ikke er altfor dyre og ikke nødvendigvis sitter på som slicks da bilen brukes som familiebil. Men greit at de sitter godt på vått føre....

De 3 dekkene er :

Kumho ECSTA SPT KU31 235/35 R19 91Y (1185 kr dekket)

Federal SS-595 235/35 ZR19 91W (1229 kr dekket)

Marangoni Mythos 235/35 R19 91Y (1382 kr dekket)

Noen som har erfaringer med noen av de overnevnte dekkene ?? Ringte Dekkbaron1 her i Ålesund å de skulle ha 1500 kr dekket for Nankang NSII som er uaktuelt.......;) Hvis noen har andre alternativ i samme prisleie som de 3 nevnt over så kom med de. Har satt en øvre "prisgrense" på 1600 kr dekket......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du skal kjøre rundt på familie så hadde jeg gått for noen dekk som faktisk sitter på vått føre.. greit nok dekk fort kan koste litt men familien din er nok verdt mer ;) du kjører nok brukbart med møkka dekk men ikke sikkert dama di forstår seg like godt når bilen slipper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du skal kjøre rundt på familie så hadde jeg gått for noen dekk som faktisk sitter på vått føre.. greit nok dekk fort kan koste litt men familien din er nok verdt mer ;) du kjører nok brukbart med møkka dekk men ikke sikkert dama di forstår seg like godt når bilen slipper..

Enig, bedre å bruke litt mer penger på dekk for så å være sikker på at de faktisk gjør jobben sin under alle forhold. Det er det ikke alle dekk som gjør har jeg erfrart....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Kumho ECSTA SPT KU31-

Det er meget bra,i forhold til andre billigdekk,har selv hadd det på 2 biler tidligere og har kjøpt dem nå igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Kumho ECSTA SPT KU31-

Det er meget bra,i forhold til andre billigdekk,har selv hadd det på 2 biler tidligere og har kjøpt dem nå igjen:)

Bestilte 4 slike jeg da.....er liksom ikke vits i å montere high performance dekk til 2500 kr dekket når man bare "dasser" rundt på butikken og på barnehagen. Men såklart er det greit å ha dekk som fungerer også,men det finnes en mellomting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet med de NSII dekkene? har kjørt i over 1 år med mine på 19" og har ingen problemer...På en vanlig familiebil holder de i massevis... Har ikke tenkt å bruke de på autobahn i 200+, så da kan jeg heller spare 4000,- hver gang jeg handler dekk og bytte annet hvert år...

Viktigere å avpasse farten etter forholdene enn stole blindt på et dyrt dekk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Federal dekkene har jeg dårlig erfaring med. Livsfarlige på vått føre!!

Toyo var en drøm i forhold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er greit å huske på at bilen har kontaktflate tilsvarende en håndflate på hvert hjul.. og jeg vil helst at den lille kontaktflaten skal virke så bra som mulig under alle forhold :) Kjøper derfor ikke typiske billigdekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt problemet med de NSII dekkene? har kjørt i over 1 år med mine på 19" og har ingen problemer...På en vanlig familiebil holder de i massevis... Har ikke tenkt å bruke de på autobahn i 200+, så da kan jeg heller spare 4000,- hver gang jeg handler dekk og bytte annet hvert år...

Viktigere å avpasse farten etter forholdene enn stole blindt på et dyrt dekk..

Helt enig, jeg er storfornøyd med mine NSII.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å rufse litt opp i diskusjonen..

Jeg syns det er så latterlig med folk som legger store penger i justerbart senkesett, stabstag og lignende for å forbedre kjøreegenskapene. Så sparer de penger på billigdekk.

Det teiteste argumentet er jo at "bilen brukes jo bare frem og tilbake til barnehagen.. eller butikken"

Så vannplaning er teknisk umulig når man bare skal en liten tur? Nødbrems og unnamanøver trenger man ikke utenfor barnehagen?

Å spare 4000kr på noe så fundamentalt som dekk, ser jeg på som å leke med eget og andres liv.

Ja, sikkert satt litt på spissen, men..

Dere får gjøre som dere vil, men jeg velger selv å heise dobbeltmoralflagget mot dere.

Takke meg til kvalitetsdekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Toyo Proxes'ene jeg har i den dimmen du er ute etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt MYE (ca 45-50.000 km) på Kumho KU31 (Dog i 17" og 18") og har ikke noe problem med og anbefale de. Hadde dekkene montert på henholdsvis Audi A3 1,8TSQ, Touran 1,9TDI og Opel Astra Cab 1,6 16v. Eneste minuset jeg hadde på de dekkene var at jeg synes jeg fikk litt lite km ut av dekkene. Skal dog sies at Touran har en tendens til og spise dekk. Havner nok på Kumho igjen til våren når nye sommerdekk skal på bilen igjen og i den prisklassen du har satt så er vell Kumho dekkene blandt de bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte 4 slike jeg da.....er liksom ikke vits i å montere high performance dekk til 2500 kr dekket når man bare "dasser" rundt på butikken og på barnehagen. Men såklart er det greit å ha dekk som fungerer også,men det finnes en mellomting.

Etter min erfaring når jeg hadde disse på S4,så fungerte dem rimelig bra i høy fart også;)

Bra valg Pål:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den hastigheten trådstarter bytter dekk og felger er det vel ingen fare for at disse dekkene noen gang kommer på bilen hans i alle fall? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å rufse litt opp i diskusjonen..

Jeg syns det er så latterlig med folk som legger store penger i justerbart senkesett, stabstag og lignende for å forbedre kjøreegenskapene. Så sparer de penger på billigdekk.

Det teiteste argumentet er jo at "bilen brukes jo bare frem og tilbake til barnehagen.. eller butikken"

Så vannplaning er teknisk umulig når man bare skal en liten tur? Nødbrems og unnamanøver trenger man ikke utenfor barnehagen?

Å spare 4000kr på noe så fundamentalt som dekk, ser jeg på som å leke med eget og andres liv.

Ja, sikkert satt litt på spissen, men..

Dere får gjøre som dere vil, men jeg velger selv å heise dobbeltmoralflagget mot dere.

Takke meg til kvalitetsdekk.

n Finnes en gylden middelvei også da.....ser ikke helt vitsen med å kjøpe high performance dekk til 3000 kr stykket når dekk til halve prisen gjør omtrent samme nytten. Har ikke spandert store summer på hverken senkesett eller stabstag forresten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diskusjonen er over for min del da dekk er bestilt og betalt.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den hastigheten trådstarter bytter dekk og felger er det vel ingen fare for at disse dekkene noen gang kommer på bilen hans i alle fall? :)
På bilen kommer de nok,men er vel heller spørsmål om jeg noengang får slitt de ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

toyo snowprox er et helt rått dekk. kan virkrlig anbefalles: ja :: de er blitt litt runde i kantene bak bare...: klø :;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.