#1 Skrevet Januar 7, 2008 brodern har en Audi 100Q 10V (KU) Type44 (87mod) hvis man skal sette inn en 10V Turbo i denne, må da hele ledningsnettet byttes over? noen 10vt som er "enklere" enn andre? og hvordan er det med godkjenning? får man godkjent med både 182hk 10v og 220/230Hk 20VT? er bremser likt på 10v og 10/20v turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2008 Du får det godkjent, så lenge du bygger om understellet opp til spec. som feks 20vt om du bygger om til det. Motor og oppheng må ha spec til samme bil om du skjønner? -også må vel bilmodellen i utgangspunktet være levert med motoralternativet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2008 Sondre driver jo på med dette nå: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=86162&highlight=Mitt+Prosjekt+Audi+100Tq+87mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2008 kom det både 165 og 180hk 10VT i audi 100? og hva er forskjellen på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2008 165hk er MC motoren og 182hk heter vel KG hvis jeg ikke husker feil. MC har hydrauliske løftere mens KG har mekaniske. Sånn i all hovedsak da... Ellers greit å skremme opp en MC motor litt... k-jetten tåler opp til 1 bar i ladetrykk er blitt meg fortalt, forutsatt at alt det andre er i orden. Har kjørt 0.9 på min MC motor etter toppakningskift uten at den viker (struper vakum/trykk inn til hjernen og trykkmåler innei bilen). Nå har jeg noen andre issues med min da... hehe... -men har hørt fler som gjør dette på sine motorer med god effekt. Med 0.9 har du passert 200hk og vel så det for en god stund siden... Er visstnok gode motorer begge disse 10vt og de har potensiale utover 0.9 bar med feks annet innsprut og tenningsregulering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2008 takk for svar når det kommer til ledningsnett må man bytte hele nettet fra 10V til 10VT? og er det plug n play? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2008 165hk er MC motoren og 182hk heter vel KG hvis jeg ikke husker feil. MC har hydrauliske løftere mens KG har mekaniske. Sånn i all hovedsak da...Ellers greit å skremme opp en MC motor litt... k-jetten tåler opp til 1 bar i ladetrykk er blitt meg fortalt, forutsatt at alt det andre er i orden. Har kjørt 0.9 på min MC motor etter toppakningskift uten at den viker (struper vakum/trykk inn til hjernen og trykkmåler innei bilen). Nå har jeg noen andre issues med min da... hehe... -men har hørt fler som gjør dette på sine motorer med god effekt. Med 0.9 har du passert 200hk og vel så det for en god stund siden... Er visstnok gode motorer begge disse 10vt og de har potensiale utover 0.9 bar med feks annet innsprut og tenningsregulering. Beklager "litt offtopic" men min 200 har chip, lader 1.1 morro bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2008 takk for svar når det kommer til ledningsnett må man bytte hele nettet fra 10V til 10VT? og er det plug n play? Du må bytte hele motornettet iallefall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 9, 2008 Du må bytte hele motornettet iallefall ja, motornettet regner jeg med må byttes. Beklager "litt offtopic" men min 200 har chip, lader 1.1 morro bil.. hvordan monteres denne? hvor kjøpes den? struper vakum/trykk inn til hjernen og trykkmåler innei bilen og må dette gjøres i tillegg til chip? eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...