#1 Skrevet Januar 7, 2008 jeg har akkurat kjøpt meg nå bil å det er et eller annet feil med den. det er en 1985mod vw cadddy 1.6. det som er blitt gjort er, byttet tennplugger(de jeg tok var helt svarte) justert tenninga med sånn tenningsblad, pusset litt på stiften, den så grei ut. byttet fordelerlokk, rotoren jeg kjøpte passet ikke, men har vel ikke så mye å si!? byttet alt av vakumslanger. takker for alle svar! sjekk side 2 for mer problemer>=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2008 bytt alle vakumslanger på forgasseren. hadde samme problemet selv, men alt virker etter at jeg åpna spjeldet til forvarminga av innsugslufta (sitter et lite spjeld i den klumpen på røret som går fra luftfilteret og fram i grillen) -du ser også at det går en vakumslange inn på denne. ta av røret som går ned til eksosen, åpne spjeldet med fingeren og sett i en skrue eks 4x50mm, i det hullet på toppen av denne svarte klædden. ta ut fingeren igjen. -spjeldet skal nå stå permanent på ca 90% stengt. så tar du å blender vakumet fra forgasseren som skal suge opp dette spjeldet. (den slangen som er nærmest torpedoveggen av de to som sitter på venstresiden av luftfilterboksen). bytt også vakumslangen som går til fordeleren. tenningen justerer du med en blitz lampe. skal være 16 grader F.Ø.D. (før øvre dødpunkt) med vakumet til fordeleren av. -hvis du ikke gidder å fikle så mye, så er det lettere å ta en kjøretur til bilen er varm, still tenningen forsiktig fram og tilbake til du finner et punkt der bilen går fint på tomgang ca 8-900 o/min, og samtidig drar godt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2008 tenningen justerer du med en blitz lampe. skal være 16 grader F.Ø.D. (før øvre dødpunkt) med vakumet fra fordeleren av.-hvis du ikke gidder å fikle så mye, så er det lettere å ta en kjøretur til bilen er varm, still tenningen forsiktig fram og tilbake til du finner et punkt der bilen går fint på tomgang ca 8-900 o/min, og samtidig drar godt. det har jeg gjort, det siste der, å det har liten innvirkning=) fikk ordnet så den gikk lavere på tomgang ihvertfall=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2008 da bytter du alt av vakumslanger og tar spjeld-trikset. et tips er å dra til din lokale hugger, finn en golf e.l med 2e2 forgasser og plukk av den. jeg fikk en bra 2e2 forgasser fra en golf for 350,- hos huggeriet her hos meg. er endel leamikk på disse forgasserne som lett går istykker, derfor er det kjekt å ha en delegasser :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2008 men det skal gå en vakumslange ut ifra forgasseren og inn i en grønn beholder, denne er ikke tilkoblet, å finner ikke ut hvor den skal sitte heller, kan dette ha noen innvirkning. skal også se etter det spjeldet til helgen når jeg er i værst å har litt mer verktøy å rutte med=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2008 da bytter du alt av vakumslanger og tar spjeld-trikset.et tips er å dra til din lokale hugger, finn en golf e.l med 2e2 forgasser og plukk av den. jeg fikk en bra 2e2 forgasser fra en golf til for 350,- hos huggeriet her hos meg. er endel leamikk på disse forgasserne som lett går istykker, derfor er det kjekt å ha en delegasser :-) hmmm, jeg kan nesten gå til høggern herfra så det kan nok være lurt ja, husker du diameter på vakumslangene da? å vet du motorkoden på min 1.6!? var innom mekonomen i dag å de hadde 2 forskjellig til 1.6:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2008 motorkoden er "EW" vakumslangene er 3,5mm innvendig. tror jeg betalte 80,- for 1,5m hos møller. fikk ca 30cm til overs. den grønne beholderen er vakum-reservoar, og er meget viktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2008 da tar jeg turen ut til møller i morgen, også sjekker det ut, takk for bilde, da skal jeg nesten klare å koble til beholderen også, men slangen som henger på tanken er jo veldig kort, lurer på hvor han har koblet den da!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2008 del nr #19 på bildet er et tynt lite plastrør for å forbinde de to rørbitene i hver ende. vær forsiktig når du tar fra hverandre de gamle slangene. del #7 ryker veldig lett. ta med deg et par ekstra fra huggeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2008 mmmm, da har jeg definitvit ikke rør nr 19, sikkert ikke 7 heller, men hvor er denne flensen du åpnet da? =) takk så meget for hjelpen altså!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 7, 2008 spjeldet til forvarminga av innsugslufta (sitter et lite spjeld i den klumpen på røret som går fra luftfilteret og fram i grillen) -du ser også at det går en vakumslange inn på denne. ta av røret som går ned til eksosen, åpne spjeldet med fingeren og sett i en skrue eks 4x50mm, i det hullet på toppen av denne svarte klædden. ta ut fingeren igjen. -spjeldet skal nå stå permanent på ca 90% stengt. så tar du å blender vakumet fra forgasseren som skal suge opp dette spjeldet. (den slangen som er nærmest torpedoveggen av de to som sitter på venstresiden av luftfilterboksen). sånn ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 7, 2008 inne i denne så sitter spjeldet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 8, 2008 jeg har også motorvarmer på bilen, men trenger motorvarmer kabelen, men møller skulle ha 500 for denne. hvem andre selger slikt!? er kontakt av den store typen da!? haster litt også, for får omtrent ikke start på bilen når det er kaldt nå, å jeg orker faen ikke gå på jobb!! langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 8, 2008 bytt til vanlig plugg. hvis du ikke har køståm motorvarmer så er det 230V 50hz 1fas. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 8, 2008 er 3fas som var koblet i, hvis jeg klipper så my jeg jo ha kontakt og ny kabel, å da snakker vi jo pris bortimot hva kabelen kostet, men fikk takk i vakumslanger i dag, å får nye yledd i morgen, så skal se om ejg klarer å gå koblet på den grønne tanken=) å kanskje få ordnet det spjeldet, hvis jeg skjønte helt hva jeg skulle gjøre!? hehe, skjønte at jeg skulle ha det helt åpent, altså 90 grader, men hvordan skrur du inn skruen da!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 9, 2008 3 fas?? du kobler den ikke til et 3fas stikk i veggen tenker jeg. det er en rund kontakt, men likevel ikke mere enn L/N+PE i kabelen/kontakten din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 13, 2008 3 fas?? du kobler den ikke til et 3fas stikk i veggen tenker jeg. det er en rund kontakt, men likevel ikke mere enn L/N+PE i kabelen/kontakten din. vill bare ytre en stor takk til deg!! nå går bilen på tomgang selvom bilen er kald, å jeg har funnet kabelen, å det er 3 fas i den kontakten som skal inn motoren:p men bilen har det fortsatt ikke bra, den er veldig vrien å starte når den er kald, å det ene bakhjulet har fullt påheng andre dagen på rad nå, hjelper jo når jeg slår med slegga, men rart den hengerpå når jeg ikke står med brekket på? =) jeg har heller ikke åpnet det spjeldet du snakket om da bilen ble bra ved bare å bytte vakumslanger å koble på tanken, det var jo ikke vakum i systemet da det var et stort hull.p der tanken skulle innpå=) men tror du spjeldet har noe å si på at den er tungstartet!? kan det være starter? eller bensintilførsel? =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 13, 2008 spjeldet har ikke noe å si for om bilen er tungstartet nei. har kun innvirkning når det er kaldt ute. blir ising i forgasseren. sjekk plugger, luftfilter og bensinfilter kan også være automatchoken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 13, 2008 hvis bilen går bra på tomgang når motoren er varm og det er kaldt ute, så trenger du ikke å kikke på dette spjeldet. det fungerer nok som det skal da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 13, 2008 bilen går på tomgang når det er kaldt også, måtte bare ordne vakumsystemet, nå er det bare at den er veldig tungstartet samt, at den etter tenner=) begynner å se lys i enden av tunnelen nå=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 13, 2008 luft filter og plugger er byttet pluggene jeg tok ut var helt svarte, så kan jo tyde på at blaningen ikke er helt topp=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 13, 2008 hvis den ettertenner så er det nok tenningen som må justeres. men bør ikke være spesielt tungstartet for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 13, 2008 hvis den ettertenner så er det nok tenningen som må justeres. men bør ikke være spesielt tungstartet for det tenning er justert den, så det er det ikke=) hehe, men fikk en pen mail om at gassern min kan jeg bare slenge i do;) noe som allerede har blitt nevnt, hehe, men har bilen på motorvarmer nå, så nå går det jo forsåvidt greit hele tiden, får håpe det holder frem til sommern;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 14, 2008 Denne da http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WEBER-32-34-DMTL-USED-CARBURETOR_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33550QQihZ007QQitemZ170184412535QQrdZ1QQsspagenameZWDVW eventuelt så har du ett potensielt evig gasser prosjekt hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 14, 2008 eller bare bygge om til diesel? det hadde vel vært det greieste i det lange løp! hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...