#26 Skrevet Januar 15, 2008 ny topic, nye problemer, når jeg kjørte til drammen i dag så måtte jeg stoppe bilen etter 15-20min med kjøring, da var det liksom ikke noe mer guff i bilen, jeg prøvde å gire ned å det hjalp litt, men fortsatt lite guff, gassen i bånn og farta gikk nedover. å akkurat det samme skjedde på veien hjem etter like lang tid med kjøring, det ble bra igjen etter jeg stoppet bilen å skrudde av motoren å startet den igjen, noen som har noe anelse om hva dette kan komme av? =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 16, 2008 da høres det ut som om du likevel har problemer med ising i forgasseren. prøv trikset med spjeldet som jeg fortalte deg om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 16, 2008 da høres det ut som om du likevel har problemer med ising i forgasseren. prøv trikset med spjeldet som jeg fortalte deg om ising i forgasseren!? etter at jeg har kjørt i 20min!? bilen går jo helt fint før det? kan det komme is inne i der da? det var foresten plussgrader når det skjedde også=) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 16, 2008 "FORGASSER-ISING eng. carburettor icing, er isdannelse i forgasser som kan oppstå når lettflyktige komponenter i et drivstoff fordamper i forgasseren. Fordampingsvarmen tas fra forgasseren som blir avkjølt (opptil 15°C). Dersom fuktigheten i lufta er høy nok, dannes det rim på forgasserspjeldet, og det oppstår driftsforstyrrelser. Forgasser-ising kan forekomme mellom + 10 °C og - 10 °C." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 16, 2008 OG fra wikipedia etter søk etter "carburettor icing" "Carburetor icing From Wikipedia, the free encyclopedia Jump to: navigation, search Carburetor, carburettor, carburator, carburetter icing is an icing condition which can affect any carburetor under certain atmospheric conditions. While it applies to all carburetors, it is only really a problem in association with piston-powered aircraft, particularly small single-engined light aircraft. Aircraft powered by carbureted engines are equipped with carburetor heat systems to overcome the icing problem. In cars, carb icing can occasionally be a nuisance but isn't usually a huge problem, as the inlet manifold and parts of the carburetor often have warm water circulating through them from the water cooling system. Motorcycles can also suffer from carb icing, although some engine designs are more prone to it than others. Air-cooled engines may be more prone to icing, though it is mostly in aircraft that the phenomenon is a significant problem. Carb icing occurs when there is humid air, and the temperature drop in the venturi causes the water vapour to freeze. The ice will form on the surfaces of the carburetor throat, further restricting it. This may increase the venturi effect initially, but eventually restricts airflow, perhaps even causing a complete blockage of the carburetor. Icing may also cause jamming of the mechanical parts of the carburetor, such as the throttle butterfly valve." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 16, 2008 ahaja, men har det noen konsekvenser å kjøre med spjeldet oppe hele tiden da? da tar jeg å ordner på det i helga=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 16, 2008 du mener bivirkninger? nei. ingen. men når våren kommer og temperaturen begynner å nærme seg 15 grader så er det bare til å ta ut skruen og sette tilbake vakumslangen igjen. (husk å blende vakum når du kobler ifra) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 16, 2008 du mener bivirkninger? nei. ingen. men når våren kommer og temperaturen begynner å nærme seg 15 grader så er det bare til å ta ut skruen og sette tilbake vakumslangen igjen. (husk å blende vakum når du kobler ifra) tar du bare av vakumet til spjeldet og og tetter igjen ved luftfilteret da? men vill hullet etter skruen ha noen innvirkning seiner da? eller det har sikkert ikke det da det sitter før luft filteret? =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 16, 2008 du kan jo bare sette i en kort skrue når du tar ut den lange. ta av og blend den skruen nærmest torpedoveggen av de to som sitter på luftfilterboksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 16, 2008 ta av og blend den skruen nærmest torpedoveggen av de to som sitter på luftfilterboksen hva mener du med det!? blend den skruen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 17, 2008 du skjønte det nok, din kverulant! blend SLANGEN med en skrue!! :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 17, 2008 du skjønte det nok, din kverulant! blend SLANGEN med en skrue!! :-) jaja, hehe, men kan jeg ikke bare bruke et y ledd og koble den innpå noe annet da? har 2 nye yledd liggendes og masse slange så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 17, 2008 blend den du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 19, 2008 da har jeg åpnet spjeldet helt:p 90 grader ble litt vanskelig da det ikke åpner seg mer en 40 eller.no men;) det er ihvertfall piiip åpent, så får vi se om det blir noe bedre, har gått bra hittil så=) noe i den duren her du menye jeg skulle gjøre eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...