N75-ventil. hvor er den? hvordan bytte? hvilke funksjoner? bilder?

Anbefalte innlegg

som spurt med mange spørsmål.. hvor sitter n75-ventilen, og hvordan demonterer jeg slanger og alt piss.

jeg mener å se den sitter under turboen, men tør ikke å drive å demontere..

noen som har noen bilder av ventilen og demontering?

EDIT: Glemte å si noe veldig relevant.. jeg har 1.9 tdi AHU motor fra 1998

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter trykt nedi slangen som går i fra luftfilteret og til turbo (innsugsslangen).

Koplet fast til to slanger, bare løsne disse og trekk opp i fra innsugsslangen.

Denne har som funksjon å styre turbotrykket.

Man bytter denne hvis man har f.eks ustabilt/dårlig turbotrykk (men dette kan selvfølgelug påvirkes av mange andre faktorer, så det trenger ikke nødvendigvis være n75 som er gåen. Men den er billig og lett å bytte, koster rundt 700,-) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok en bråsjanse og kjøpte en. kosta 428 kroner, men vet ikke om jeg fikk rabatt da..(fattern jobber der)

men, sitter den nærme frontfangeren?

EDIT:

greia er at turboen går i nødmodus, og etter lmm, var det n75 som var største problemet. så snakka jeg med en mekaniker, og han sa at hadde lmm vært gåen, ville bilen dratt dårlig hele tiden.

og han hadde bytta masse n75 med samme symptomer.

de hadde mange på lager og, så helt klart sikkert en forbruksvare. rart det ikke står mer om det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenker på her på forumet, er det bare å søke på N75, så tror jeg du finner en god del tråder om det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, men det er ikke så mange bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.