#1 Skrevet Januar 8, 2008 Nå på vinterstid er min type 81 med JS motor treg å få start på. Må som regel skinne i 6-10 sekunder samt pumpe på gassen for å få start. Har sjekket kaldstartdysa, og den virker. Problemet er størst når bilen har stått over natta, eller stått rolig i over 5-6 timer d.v.s. kald. Bruk av motorvarmer reduserer problemet noe, men må fortsatt kinne i over 5 sekunder. Noen som har forslag på løsning? Alt av tenningsdeler er foresten byttet av tidligere eier for et par år siden, og har ikke gått så mange tusen km. Dysene tror jeg derimot aldri har blitt bytta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2008 Ingen som har noe lurt å komme med?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2008 Ingen som har noe lurt å komme med?? ville prøvd å bytte plugger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2008 Byttet varmkjøringsregulator og bilen ble mye bedre. Pluggbytte er tatt til etterretning. Er vel et par år gamle, men har ikke gått mange 1000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2008 Sjekk om bensintrykket holder seg når den har stått. Det er en trykkakkumulator ved siden av bensinpumpa (i hvertfall på 100 5E), og denne kan bli dårlig med årene. Uten at trykket blir stående tar det noen sekunder for pumpa å lage tilstrekkelig trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2008 Vet ikke om det er samme som Steinar her mener, Men på min gamle 10vt så var det en tilbakeslags ventil på bensinpumpen i tanken, som skulle hindre at bensinen rant tilbake i tanken. Denne fungerte ikke, så måtte pumpe bensin fra tenken hver gang jeg startet den om den hadde stått i ro litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...