Anbefalte innlegg

Kansje dumt spørsmål dette her men, Hva er forskjelden på om man aktiverer ESP eller ikke?

 

Når jeg spinner på isen kommer den automatisk inn, er det da noe vits å koble den inn selv men knappen i bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ESP er i utgangspunktet alltid aktiv og griper inn når den ser at det er behov for det. Når du trykker på knappen så deaktiverer du ESP'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at jeg ikke har esp, men når jeg har forhjulene over bakken uten grep så stopper hjula automatisk når jeg nærmer meg 20km/t. Har det med tiptronic kassa og gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje dumt spørsmål dette her men, Hva er forskjelden på om man aktiverer ESP eller ikke?

 

Når jeg spinner på isen kommer den automatisk inn, er det da noe vits å koble den inn selv men knappen i bilen?

 

Det som slår inn når du spinner er ikke ESP, men ASR (anti spinn regulering), disse to henger i sammen. ESP er elektronisk stabiliserings program, som retter opp skrens og sladd. ASR kutter motorkraften når du begynner å spinne.

 

Når du trykker inn ESP-knappen, deaktiveres både ESP og ASR. I løs snø kan det til tider være fornuftig å deaktivere, slik at du kan spinne deg løs. Siden motorkraften ikke begrenses kan det dermed være enklere å komme seg løs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey,takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.