Hjulstillingsverdier. Biltilsynet..

Anbefalte innlegg

Da var bilen godkjent! De i Drammen brydde seg pent lite om hjulstillingsverdiene, eneste de stussa på var hvorfor det var 6mnd siden jeg tok hjulstillingskontrollen.. Fortalte bare at jeg ikke hadde hatt tid før nå, og det godtok de!

MEN, de var veldig nøye på at det skulle være 110mm (11cm) bakkeklaring under hele bilen, så måtte skru den opp en del cm, og dra tilbake på etterkontroll.. Så nå kjører jeg rundt i A4 b5 Allroad :nana:

Noe som var veldig rart, var at i TUV papirene står det at senkesettet skal være justert innenfor et bestemt område, noe som er lavere enn det Biltilsynet kunne godta.(mindre enn 11cm bakkeklaring) det betyr jo at TUV egentlig bare er tull, siden biltilsynet "vet best" uansett...

I tillegg så målte de høyden fra senter av felg/nav, og opp til skjermkant for å lettere kunne sjekke at den ikke har blitt justert ned ved en evt. utenkontroll... : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min ble godkjent uten problemer :), det eneste de sjekket var at nummert som står på tuv-papiret, stemte med det som står på fjæra, og at fjæra satt fast når bilen ble jekket opp.

Deilig å få det ut av verden!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nesten morsomt å lese hvor forskjellig dette praktiseres rundt om i landet.

reine bingoen.

Synd selvsagt for de som støter på kontrollører som sitter med en blanding av egene og offisielle regler som de følger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk godkjent min a4 med feil caster i elverum. Mannen lurte fælt på om han kunne gjøre det, så etter 10-15 min med lesing i ei bok(tror det var aksepterte verdier fra fabrikanter på diverse) så fortsatte han godkjenningen og bilen ble godkjent! Han var vistnok en av de mest pirkete som også var på BT i elverum.

Rart... Har problemer med en bil nå på Elverum som har rød caster. Det vil de ikke godta,sjøl om det er lagt ved skriv om at casteren ikke kan justeres. Får jukse til grønne tall på caster også da : klø :

Syns bare det er merkelig at de ikke kan slippe gjennom flere biler med såvidt rød caster, så lenge en har sluppet igjennom før på samme plass. Enten eller..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nesten morsomt å lese hvor forskjellig dette praktiseres rundt om i landet.

reine bingoen.

Synd selvsagt for de som støter på kontrollører som sitter med en blanding av egene og offisielle regler som de følger.

Det er helt latterlig, ja! Skulle tro det fantes noen relativt enkle regler som gjelder for alle biltilsyn.. Burde egentlig tatt det opp i media.. Fått opplyst de "på toppen" litt om at hvis man skal godkjenne en bil, og drar på x antall forskjellige bilstilsyn vil man få x antall forskjellige svar..

Rart... Har problemer med en bil nå på Elverum som har rød caster. Det vil de ikke godta,sjøl om det er lagt ved skriv om at casteren ikke kan justeres. Får jukse til grønne tall på caster også da : klø :

Syns bare det er merkelig at de ikke kan slippe gjennom flere biler med såvidt rød caster, så lenge en har sluppet igjennom før på samme plass. Enten eller..!

Prøv et annet biltilsyn!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN, de var veldig nøye på at det skulle være 110mm (11cm) bakkeklaring under hele bilen, så måtte skru den opp en del cm, og dra tilbake på etterkontroll..

Da er jo hele poenget med hjulstillingskontroll borte da det endrer seg når du skrur opp! : bh : BT er klin idiot, men det er vel ikke noen nyhet : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.