#1 Skrevet Januar 8, 2008 Er det noen som veit om Biltilsynet i Drammen vil godta disse verdiene? Evt, om verdiene er heelt ute å kjøre?! HJULSTILLINGSVERDIER Her i Hønefoss fikk jeg bare beskjed om at "Det er for mange røde tall.." Prøvde da å si at det var verdiene de måtte se på, og ikke om talla var røde eller grønne, men det var han ikke enig i.. Han hadde fått beskjed av sjefen at ingen hjulstillingspapirer med røde tall kunne godkjennes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2008 jaha ja, røde tall på min bil også (camber forran). Ene og alene for at det ikke er mulig å justere innenfor grønt. Mange biler som sliter med dette originalt også! Men noen av de andre røde tallene der må vel gå an å justere bort? Toe f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2008 jaha ja, røde tall på min bil også (camber forran). Ene og alene for at det ikke er mulig å justere innenfor grønt. Mange biler som sliter med dette originalt også! Men noen av de andre røde tallene der må vel gå an å justere bort? Toe f.eks. Det kan godt hende at det går ann, men han meknikeren som gjorde dette (møller) mente at han ikke fikk justert det noe bedre.. Men en annen ting er jo om det har noe for trafikksikkerheten å gjøre? Bilen ligger ihvertfall godt på veien! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2008 Noen som vet om billige steder å ta forstillingskontroll evt. bare spissing i Oslo-området?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2008 Går utifra du har senka bilen, ettersom tallene er røde? Det er tydelig at biltilsynet ikk leser tallene ordentlig eller rett og slett ikke er teknisk kyndige!! Det oppgis jo før og etter verdier her. Som du ser er det camber som avviker med for mye helling innover. Dette som et direkte resultat av senking. Toe er jo helt fin foran og bak Få Møller til å bekrefte at dette er helt normalt når bilen senkes. Det er jo ikke mulig å justere camber på disse bilene originalt. (med mindre du bytter ut til justerbare stag) Hvis du har TUV papirer på senkesettet skulle dette ikke være noe problem!! Andre får det jo til. Stå på!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2008 Går utifra du har senka bilen, ettersom tallene er røde? Det er tydelig at biltilsynet ikk leser tallene ordentlig eller rett og slett ikke er teknisk kyndige!! Det oppgis jo før og etter verdier her. Som du ser er det camber som avviker med for mye helling innover. Dette som et direkte resultat av senking. Toe er jo helt fin foran og bak Få Møller til å bekrefte at dette er helt normalt når bilen senkes. Det er jo ikke mulig å justere camber på disse bilene originalt. (med mindre du bytter ut til justerbare stag) Hvis du har TUV papirer på senkesettet skulle dette ikke være noe problem!! Andre får det jo til. Stå på!!! Den er senket, ja! Camberen vil jo som du sier alltid forandre seg litt når man senker, men så lenge det er så lite forandring at man knapt kan se det, skjønner ikke jeg problemet ihvertfall.. Jeg har TUV og alt i orden, så får håpe at de i Drammen har noe bedre teknisk innsikt enn det de folka på hønefoss har. Noen med erfaringer fra biltilsynet i Drammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2008 Den er senket, ja! Camberen vil jo som du sier alltid forandre seg litt når man senker, men så lenge det er så lite forandring at man knapt kan se det, skjønner ikke jeg problemet ihvertfall.. Jeg har TUV og alt i orden, så får håpe at de i Drammen har noe bedre teknisk innsikt enn det de folka på hønefoss har. Noen med erfaringer fra biltilsynet i Drammen? Ja, gikk helt fint for meg selv om noen tall var røde. Hørte ikke noe om det iallefall. Såvidt jeg vet er Drammen av de bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2008 11 røde før. 6 røde nå. Dette burde jo biltilsynet vært sjeleglade for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 8, 2008 Ja, gikk helt fint for meg selv om noen tall var røde. Hørte ikke noe om det iallefall. Såvidt jeg vet er Drammen av de bedre. 11 røde før. 6 røde nå. Dette burde jo biltilsynet vært sjeleglade for. Høres bra ut! Da får vi satse på at det blir årnings hehe, ja! Ellers, så har jeg lurt på om ikke en svart/hvitt kopi er tingen! Så blir det ikke no fokus på røde tall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 8, 2008 svart/hvit:) er det generelt noen problem å få godkjent senking hos BT ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2008 Den er senket, ja! Camberen vil jo som du sier alltid forandre seg litt når man senker, men så lenge det er så lite forandring at man knapt kan se det, skjønner ikke jeg problemet ihvertfall.. Jeg har TUV og alt i orden, så får håpe at de i Drammen har noe bedre teknisk innsikt enn det de folka på hønefoss har. Noen med erfaringer fra biltilsynet i Drammen? Camber får du så vidt jeg vet ikke justert på disse bilene. på grunn av de jævla armene til vag men du kan kjøpe lengre armer da, det vet jeg finnes! det annbefalte dem hvertfall til meg på passaten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 9, 2008 ...så har jeg lurt på om ikke en svart/hvitt kopi er tingen! Så blir det ikke no fokus på røde tall.. : haha : men skal ikke se bort i fra at det funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 9, 2008 Camber får du så vidt jeg vet ikke justert på disse bilene. på grunn av de jævla armene til vag men du kan kjøpe lengre armer da, det vet jeg finnes! det annbefalte dem hvertfall til meg på passaten. Veit at man i utgangspkt. ikke får justert no på camberen på disse bilene, men som du sier så finnes det vel forskjellige armer. Tror det også er mulig å få tak i justerbare, men så lenge camberen ikke er verre enn den er, så blir det mye pes å bytte armer + ny 4-hjulskontroll bare for å få godkjent senkesett.. : haha : men skal ikke se bort i fra at det funker hehe, kan godt hende det gjør susen! Tror jeg kommer til å teste det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 9, 2008 Da jeg skulle godkjenne senk på boran, tok jeg forstillingsjustering på NAF. Der fikk jeg se kopi av at vognkort fra en som hadde godkjent senk tidligere. Der sto det at bilen var "godkjent med feil camber, som kunne føre til dekkslitasje." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 9, 2008 No vet ikke jeg hvordan det er i drammen men her vil nok biltilsynet ikke godta de verdiene nei. Av egen erfaring så var de meget strenge på for mange røde tall. På min a6 var da kamber fast og ikke mulig å justere og var rødt men andre måtte inn for justering/reparasjon og dermed ut med ikke godkjent TUV senk.s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 9, 2008 Poloen min fikk feil på caster etter senking (umulig å justere) men fikk 80mm senk godkjent selv med feil caster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 9, 2008 Veit at man i utgangspkt. ikke får justert no på camberen på disse bilene, men som du sier så finnes det vel forskjellige armer. Tror det også er mulig å få tak i justerbare, men så lenge camberen ikke er verre enn den er, så blir det mye pes å bytte armer + ny 4-hjulskontroll bare for å få godkjent senkesett.. hehe, kan godt hende det gjør susen! Tror jeg kommer til å teste det! Har ikke hørt om noen som er justerbare, men bare noen som er lengre for å få rettet opp cambervinkelen forran. bak er det jo justering, så der går det bra. men disse lengre armene som du får kjøpt er beregnet på "orginalt" sportsunderstell. dvs 30-40mm senking. Dem vet det ¨på BT at det ikke er justeringer på camber, som på mange andre biler, blant anna merse og bmw. så det ser de ikke på, bare alt det andre er i orden. Og husk, du kan ikke komme med en 4-hjulskontroll som er eldre enn 30 dager når du skal godkjenne. sa dom hverfall oppi her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 9, 2008 Har ikke hørt om noen som er justerbare, men bare noen som er lengre for å få rettet opp cambervinkelen forran. bak er det jo justering, så der går det bra. men disse lengre armene som du får kjøpt er beregnet på "orginalt" sportsunderstell. dvs 30-40mm senking. Dem vet det ¨på BT at det ikke er justeringer på camber, som på mange andre biler, blant anna merse og bmw. så det ser de ikke på, bare alt det andre er i orden. Og husk, du kan ikke komme med en 4-hjulskontroll som er eldre enn 30 dager når du skal godkjenne. sa dom hverfall oppi her Her finnes det noen som er justerbare ok, hvis det er 30 dager som gjelder, må jeg muligens få tatt ny kontroll da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 9, 2008 Her finnes det noen som er justerbare ok, hvis det er 30 dager som gjelder, må jeg muligens få tatt ny kontroll da.. Ingen 30 dagers frist på biltilsynet i Bergen i allefall. Jeg kom dit med en over 3mnd. gammel kontroll og 0,3grader feil camber foran, ingen problemer med å få godkjent det.(a6 c4) Fikk skrevet inn 225\45\17 hjul dim. i vognkort også, helt uoppfordret. Mens jeg ventet fikk jeg kaffe og gratis biletter til en håndballkamp. Ble en overraskende positiv opplevelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 9, 2008 Poloen min fikk feil på caster etter senking (umulig å justere) men fikk 80mm senk godkjent selv med feil caster. Hvor fikk du godkjent din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 9, 2008 Hvor fikk du godkjent din? Risløkka... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 9, 2008 okei, det kan hende dem har litt forskjellig polise på sånne ting rundt om. vet i hvertfall at dom er jævli vanskelig på sånne ting i elverum. ikkeno problem på lillehammer og gjøvik. sånne armer må jeg annskaffe meg! kanskje dem holder lenger enn de orginale også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 10, 2008 skal inn til bt på jesheim i morgen, får å godkjenne senk på min, har også røde tall på camber foran, men det var de når bilen ikke var senket også... håper ikke det skaper problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 15, 2008 Var faktisk innom på NAF med en bil her om dagen med noe feilkode sjekking. Og da spurte jeg når jeg var der, sånn for sikkerhetskyld om hvordan det var med varighet på raporter og kontroller av bil. Og det var som jeg har opplevd, en 30 dagers varighet på kontroller ol når det gjaldt godkjenning. men som han sa, så er det noen som er pirkete og noen som ikke synes det er så farlig. for den kontrollseddelen kan du bare kaste hvis du kjører i et lite hull ell lignende for da har den alt flytta seg. Tenkte bare det var kjekt å vite. Også må man ta kontroll med de dekka man bruker mest. Hjelper ikke ha vinterdekka på en kontroll hvis den sliter sommmerhjul. det sa dom til meg en gang at jeg ikke fikk tatt det med sommerhjula, og da hjelper det lite egentlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 16, 2008 okei, det kan hende dem har litt forskjellig polise på sånne ting rundt om. vet i hvertfall at dom er jævli vanskelig på sånne ting i elverum. ikkeno problem på lillehammer og gjøvik. sånne armer må jeg annskaffe meg! kanskje dem holder lenger enn de orginale også.. jeg fikk godkjent min a4 med feil caster i elverum. Mannen lurte fælt på om han kunne gjøre det, så etter 10-15 min med lesing i ei bok(tror det var aksepterte verdier fra fabrikanter på diverse) så fortsatte han godkjenningen og bilen ble godkjent! Han var vistnok en av de mest pirkete som også var på BT i elverum. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...