#1 Skrevet Januar 8, 2008 Har en 100 2.8 med aut.(92 mod) Når jeg kjører i drive (4)på flat vei eller slakk nedover bakke så nykker bilen. Det er verst i 65-50 km/t,da har motoren ett turtall mellom 1700-1300. Setter jeg kassa i 3 gear,da slutter nykkingen. Ved kjøring i slakk motbakke i samme fart skjer ingenting. Så nykkingen er ved lavt turtall i drive (4),ved lite eller ingen gass. Har skiftet plugger ,bensinpumpe og sist halgiver,men nykkingen er der. Det er d samme om motoren er varm eller kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2008 Ingen som har vært borti det samme her eller har en formening om hva det kan være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2008 Er det motoren som fjusker, eller er det gearkassa som fjusker, har du en formening om det? Kan hende at kassa ligger og "veksler" mellom 3. og 4. siden du holder så lav fart? Kanskje ett olje/filterskift på kassa hadde gjort susen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2008 pluggledninger!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 10, 2008 Er det motoren som fjusker, eller er det gearkassa som fjusker, har du en formening om det?Kan hende at kassa ligger og "veksler" mellom 3. og 4. siden du holder så lav fart? Kanskje ett olje/filterskift på kassa hadde gjort susen? Tror det er nok kassa som er problemet. Det er i 4 gear dette skjer,og kassa ligger ikke å veksler mellom 3 og 4. Hatt dette selv etter olje og filterskift. Det er ikke kraftig nykking,men en mere irriterende svak nykking:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2008 pluggledninger!? Det er vel det eneste jeg ikke har byttet nå, Så da er det bare å løp og kjøp............... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 10, 2008 Tror det er nok kassa som er problemet. Det er i 4 gear dette skjer,og kassa ligger ikke å veksler mellom 3 og 4. Hatt dette selv etter olje og filterskift. Det er ikke kraftig nykking,men en mere irriterende svak nykking:( Vet ikke hvor hitech disse kassene er, men går det an å lese av feilkoder med vagcom, så er det kanskje en ide. Vet en kompis av meg var plaget med samme symptomer på en nyere bil, og hans bil ble god etter en oppdatering av programvaren på kassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 10, 2008 Har du aldri byttet oksygensensor(er) hadde jeg nok prøvd det også, de har en begrenset levetid. Det er en testprosedyre for disse på forumet hvis du leter litt. Jeg hadde nøkking på mellomgass ved lite belastning før, det forsvant med ny O2-sensor. (Øyvind må forøvrig gå rett hjem og skrive 'fusker' 100 ganger i rettskrivningsboka! ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 10, 2008 Det er vel det eneste jeg ikke har byttet nå, Så da er det bare å løp og kjøp............... Ja,det kan vel være litt lurt å teste det billigste først;) Får håpe det er der problemet er;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2008 Vet ikke hvor hitech disse kassene er, men går det an å lese av feilkoder med vagcom, så er det kanskje en ide.Vet en kompis av meg var plaget med samme symptomer på en nyere bil, og hans bil ble god etter en oppdatering av programvaren på kassa Ser han har vagcom i profilen sin,så regner med han har prøvd det: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 10, 2008 (Øyvind må forøvrig gå rett hjem og skrive 'fusker' 100 ganger i rettskrivningsboka! ) Hehe I min lille verden heter det fjusker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 10, 2008 Ser han har vagcom i profilen sin,så regner med han har prøvd det: vinke :[/QU : dum : Har ikke vag-com,måtte ha trykt på noe jeg ikke skulle da jeg redigerte min profil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...