#1 Skrevet Januar 8, 2008 Noen som kan hjelpe meg med litt generell info og råd ang. en Golf III CAB 1.6 100HK. Bilen har gått nesten 200.000km og har ikke 100% komplett service hefte. Har ikke fått skiftet girkasse, men visstnok clutch på et tidspunkt (dette skal jeg sjekke mer opp på). 1: Holder girkassen et par år til, hvis ikke den er misbrukt og ved prøvekjøring virker noenlunde grei? 2: Hva holder 1.6 motoren fra 1994 til, hvor mange km kan den optimalt gå? 4: Reg. reimen/vannpumpe skal/skulle den byttes ved 100.000km og 200.000km? 3: Hva skal jeg se etter generelt? Bilen har ikke synlig rust, skjermkanter, kanaler osv ser OK ut. Lakk er seff litt slitt men eller ok. Seter ikke slitt de vanlige stedene Håper på litt svar fra de kyndige medlemmer, da jeg har en billig Golf på hånden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2008 Noen som kan hjelpe meg med litt generell info og råd ang. en Golf III CAB 1.6 100HK. Bilen har gått nesten 200.000km og har ikke 100% komplett service hefte. Har ikke fått skiftet girkasse, men visstnok clutch på et tidspunkt (dette skal jeg sjekke mer opp på). 1: Holder girkassen et par år til, hvis ikke den er misbrukt og ved prøvekjøring virker noenlunde grei? 2: Hva holder 1.6 motoren fra 1994 til, hvor mange km kan den optimalt gå? 4: Reg. reimen/vannpumpe skal/skulle den byttes ved 100.000km og 200.000km? 3: Hva skal jeg se etter generelt? Bilen har ikke synlig rust, skjermkanter, kanaler osv ser OK ut. Lakk er seff litt slitt men eller ok. Seter ikke slitt de vanlige stedene Håper på litt svar fra de kyndige medlemmer, da jeg har en billig Golf på hånden! Har selv en slik motor i 96 golf som har passert 245`km. Girkassen overlever nok dersom den virker grei og har nok olje. Regreim (vannpumpe går på viftereima på denne) byttes vel på 90`km og er en grei jobb. Rust under hjulbuelister/kanallister.Det som nesten tok knekken på min var at på innsuget sitter det ett lokk festet med 6 torx,under de sitter det noen vakumstyrte spjeld hvor skruene som fester spjeldene til akselen har en tendens til å løsne og ta seg en tur inn i motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2008 Takker for svaret Rudi...Jeg ringte for 2 min. siden til hun jenta som hadde bilen og da hadde hun plutselig solgt bilen i dag tidlig Er det mulig, jeg skulle ha hentet den på lørdag og det var ikke noe problem for hun å vente de dagene...J***a irriterende!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2008 Kom Golf 3 med 1,6 i 94? Trodde 1,6 100hk kom på 96-, men det var kanskje en annen motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2008 Kom Golf 3 med 1,6 i 94?Trodde 1,6 100hk kom på 96-, men det var kanskje en annen motor? Stemmer ikke helt det der nei,men AEK 1.6 100hk kom i mnd 10/94 men da er jo bilen en VW årsmodell 95 Mener cabben aldri kom med 1.6 75hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 9, 2008 Da er det der jeg har blandet, ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...