#1 Skrevet Januar 8, 2008 Hei, jeg kjøpte min passat netopp. Men jeg har fått et problem 2 dager etter jeg fikk den. Når jeg kjører av og til å svinger eller treffer ugjevn vei så lager det en slå / knekke lyd fremme på høyre sida. Flr jeg kjøpte den viste jeg det var litt slark i drivakslingen... Men hørte ingen lyder fra den når jeg prøvekjørte den, men idag så syntes jeg at jeg hørte det tydlig. Etter litt at å frem så får jeg en bra knekke lyd fremme på høyre sida når jkeg gir gass til 3500 - 5000 rpm å slipper gassen. Da knekker det fremme på høyre sida. Kan det vær drivakslingen som har blitt akutt dårlig??? Eller kan det være fjørene som er dårlig? Noe annet i forstillinga?? trenger hjelp fort.. PÅ forhånd Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2008 hei gunnar.... har du gjort noe med den løse drivakselen? strammet mutteren i navet.... Hørrest ut som det er slark eller noe løst på forstillingen din siden donkelyden kommer når du slipper opp gassen.. ville kontrollert drivknuter, hjullager, styrestag, opphengskuler, fjærbeinslager osv.. kontroller også mansjettene for drivknutene på drivakselen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2008 Det første jeg tenkte på når jeg så topic var gåene motor fester... som gjør at motoren flytter mye på seg.... .... Aldri hørt drivknuter som lager lyder pga turtall... kun ved rattutslag og gass i lav hastighet Kan jo være foringer,fjærbeinslager som er totalt utslitt..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2008 Jeg har desverre ikje fått sjekket noe av dette, skal til onkelen min idag så skal han få høre på denne lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2008 Fikk onkelen min til å ta seg en kjøretur idag, å han konstaterte vel egentlig med at han var 99% sikker på at det var motor feste som var gåent, for bilen rister veldig på tomgang også ettyer den lyden kom. Så da må jeg finne ut hvilkent av motor festa som er gåent.,. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...