El vindusheis på corrado defekt

Anbefalte innlegg

Hadde litt problemer med at el vinduene på corr`en min ikke ville gå opp og ned, funket en gang i blandt, men ikke alltid. Og så en dag var det plutselig helt slutt. selvfølgelig med vinduet nede...

 

Så saken er den, hva er galt? Har sjekket alt av sikringer (tror jeg, noen som er godt gjemt?), men tror egentlig ikke det er det som er problemet, fordi da ville vel vinduene kuttet med en gang, og ikke vært litt av og på? Har lokalisert styringsenheten og hører det klikker i den når jeg kjører vinduene, men det trenger vel ikke bety at denne virker?

 

som dere skjønner trenger jeg noen tips.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på knappene dine. De kan bli veldig treige, evt ikke virke i det hele tatt. Prøv å ta de ut, rense og sette inn igjen. Ellers kan det også være kontaktfeil ved motor, eller rustet motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja..tja...siden det klikker i styringsenheten virker det jo som knappene funker som de skal, dessuten ville det være rart at knappene på begge sider tok kvelden samtidig.

 

tror heller ikke det er motoren, da ingen av vinduene virker.

 

men for all del, takk for tipsene!

 

må være noe som vet noe om dette!?!?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du høre at d "klikke" på siå av baksetet på venstre sia så e d ikke knappane som e gåen, da gjenstår stort sett bare tilkobling t motoren og selve motoren. Muligens ledningsfeil/brudd fra kontrolleren og ut t motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en mulighet, men på begge sider, samtidig?

 

det klikker som bare det, har demontert litt interiør og kikket på styringsenheten, men kan jo ikke akkurat se at den er defekt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vil tippa at d e noe som ligge å klemme på ledn. t begge sidene ein plass der de ligge samla.

 

Prøv å følla ledningane t der de splittes t kver si sia..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. ta av dør trekkå å mål om du har noe spenning i kontaktane der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en mulighet ja!! får prøve det neste gang jeg er hjemme. burde være ganske nær styringsenhente da, siden det bare er der de er samlet.

 

takk for tipsene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo ver at der er en felles 12v forsynings-ledning frem til releet som har dårlig kontakt,

 

Og for å få opp vinduet, kan du jo tjuvkoble 12v rett på motoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hadde vært en mulighet ja, det jeg gjorde var rett og slett og ta av dørtrekket, skru av festene til vinduet, dytte det opp og binde fast hele heve mekanismen.... var litt tidsnød når jeg holdt på med driten.

 

vinduet på andre siden har begynnt å sige litt, så får prøve å koble litt der. Er en stund siden det skjedde, men bor ikke sammen med bilen lenger :( så har ikke hatt tid til å kikke på det.

 

kom fortsatt med glupe innspill hvis noen har det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.