Beste Xenon lookalike halogenpære

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har gode tips for halogenpærer som har et xenonlignende lys?

Ikke ute etter totalt blåmalte pærer som ser grei ut men som har hærslig redusert lysstyrke på veien.

Har kjøpt Hoen til tåkelysene men er usikker på om de vil redusere lyset for mye i nærlysene.

Har pr nå montert Sylvania Silverstar Ultra i nærlysene. Veldig bra lys, men for gult......:P

Mvh.

Eirik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forresten en A4 b7 2005.5 med halogen reflektor, ikke linser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Höen som selges her på forumet er gode :)

Edit: Ser forresten du allerede har testet disse :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bra farge på de. Har du testet disse i nærlys? Er litt skeptisk til lysstyrken på disse??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde slike på 3`er Golfen..

Xenonjuks2.jpg

Disse fås kjøpt hos http://www.Usbildeler.no , de er ikke på sidene deres lengre, men hvis du ringer dem så kan dem fortsatt skaffe. 78 43 39 32

De heter Xenon Krypton elns og kan leveres i flere typer sokler og watt-styrker.

Har forøvrig bestilt et sett H4 til meg selv, kan slenge ut et bilde når jeg får dem montert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde slike på 3`er Golfen..

Xenonjuks2.jpg

Disse fås kjøpt hos http://www.Usbildeler.no , de er ikke på sidene deres lengre, men hvis du ringer dem så kan dem fortsatt skaffe. 78 43 39 32

De heter Xenon Krypton elns og kan leveres i flere typer sokler og watt-styrker.

Har forøvrig bestilt et sett H4 til meg selv, kan slenge ut et bilde når jeg får dem montert:)

Nice! Så bra ut dette. De du hadde i Golfen? Var de 55w og hete Xenon Krypton elns?

E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice! Så bra ut dette. De du hadde i Golfen? Var de 55w og hete Xenon Krypton elns?

E

Disse var på 100w og het Xenon Krypton ja:)

Disse hadde jeg i ca. 2,5år og var meget fornøyd med dem.

Endte faktisk opp med at flere i lokallaget bestilte slike

Har bestillt 55/60w H4 nå, kan gi deg mer informasjon om dem så fort dem kommer i posten..

Bestilte dem i forrige uke, så skal være her snart:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gull! Litt skeptisk til å putte 100w i de husene så veldig spent på å høre og eventuelt se dine 55w når du får.

E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Hoen pærer i mine lykter, det er H4 da, veldig fornøyd med det. En annen i klubben har de i H7, det nesten ut som xenon, tror lysstyrken på de er ca 4500kelvin:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Hoen pærer i mine lykter, det er H4 da, veldig fornøyd med det. En annen i klubben har de i H7, det nesten ut som xenon, tror lysstyrken på de er ca 4500kelvin:)

Ok. Er det Höen Xenonmatch eller Titanium?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Er det Höen Xenonmatch eller Titanium?

Hmm, mener det er Xenonmatch:) Kjøpt av Ørjan Andreassen her på forumet: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har höen i parklys og tåkelys, og det fungerer/ser veldig bra ut! Står 100w biltema blå pærer i nærlys, så dette bruker jeg ikke før jeg har byttet til normale 55w

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke bare bytte til xenon hvis du er ute etter både farge og lysutbytte?? begge deler er like ulovlig. 100w er ikke godkjent for gate-bruk.

forøvrig så har jeg kjøpt meg et sett med osram night-breaker, disse lyser vanvittig godt, men gir ikke dette hvite lyset dere er så interesserte i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke bare bytte til xenon hvis du er ute etter både farge og lysutbytte?? begge deler er like ulovlig. 100w er ikke godkjent for gate-bruk.

forøvrig så har jeg kjøpt meg et sett med osram night-breaker, disse lyser vanvittig godt, men gir ikke dette hvite lyset dere er så interesserte i.

Er ikke ute etter 100w pærer. Er snapin fester i lyktene på B7 så plastfestene på HID kittene blir for tykke. Ellers så synes jeg ikke det ser så veldig bra ut med xenon i ikke linselykter. Ref. horkjørte MB 190 og Volvo 240 style!! :P

Night breaker har lavere kelvin enn Silverstar Ultra. Bra lys ja men for hult. :)

E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så synes jeg ikke det ser så veldig bra ut med xenon i ikke linselykter. Ref. horkjørte MB 190 og Volvo 240 style!! :P

Men var det ikke Xenon-look `en du var ute etter? Uansett, jeg kan også anbefale Höen Xenonmatch. Hadde de i nærlysa på gamle S4`n min, og de er jo kjent for å ha dårlig lys. Merket forbedring fra Bosch Silverstar pærer til Xenonmatch.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Höen Xenonmatch på langlysene mine, men de måtte jeg bare bytte ut igjen. Var ikke rare lyset i de...

Jeg har beholdt xenonmatch i grøftelysene, da det ikke betyr noe om de ikke er så gode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda er ute etter xenonlook men HID kit har en helt annen spredning av lys enn halogen pærer. Derfor ser det ikke så bra ut uten linselykter og kan fort blende motgående trafikk.

Kan vell se ut som jeg må bite i det sure eple og kjøre på med nye bi-xenon hus. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det fortsatt er aktuelt, men her er ivertfall bilder av de jeg kjøpte..

Disse var av et helt ukjent merke og fabrikat.

Forøvrig på 4700Kelvin..

ABC2.jpg

ABC.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good. Så bra ut dette. Er de 55w?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good. Så bra ut dette. Er de 55w?

Jepp, H4 55/60w:)

Er spent på levetiden, spesielt siden jeg har relativt høy ladespenning, nærmere 15v:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettop kjøpt de nye pærene til osram, nemlig "nightbreaker". Ikke så veldig blaååt lys, men utrolig hvitt og gir et utrolig spredt og sterkere lys i forhold de originale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, H4 55/60w:)

Er spent på levetiden, spesielt siden jeg har relativt høy ladespenning, nærmere 15v:evil:

Hvilke pærer er det snakk om her? De så ut til å gi slikt lys jeg er ute etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke pærer er det snakk om her? De så ut til å gi slikt lys jeg er ute etter.

Xenonlook greier som jeg bestilte fra Usbildeler, kan ta et bilde av esken dem kom i imorgen, ligger i garasjen:)

Dem hadde dem ikke på nettsidene, så ringte dem liksågreit.

Ifølge emballasjen var dem på 4700kelvin, noe som er ganske så bra.

Hadde Bluevision fra før, og dem ble litt gule sammenlignet:)

Men, inntil jeg har fått testet langlysene og levetiden så går jeg på ingen måte god for at dette er et bra kjøp;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn: klart å finne frem kameraet snart? Er vel nå mulighet for å si noe om utholdenhet og vel..? : smil :

Jeg har nettop kjøpt de nye pærene til osram, nemlig "nightbreaker". Ikke så veldig blaååt lys, men utrolig hvitt og gir et utrolig spredt og sterkere lys i forhold de originale.

Dette var på originalt ledningsnett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er snapin fester i lyktene på B7 så plastfestene på HID kittene blir for tykke. Ellers så synes jeg ikke det ser så veldig bra ut med xenon i ikke linselykter. Ref. horkjørte MB 190 og Volvo 240 style!! :P

E

Det siste Xenon-kittet mitt er ikke plastsokler på, men metall. Akkurat som vanlige lamper. De kommer vel fra Tom Are her på forumet..

Det med xenon i reflektorlykter har du lov å synes det du vil om selvsagt, men om det ser ut som xenon så ser det vel ut som xenon.. Jeg ville gått for et xenon kit hvis jeg var deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.