Anbefalte innlegg

Sliter med klunkelyder fra demper området foran på min S2. Hører det best på førersiden, men det er lyd på andre siden også. Hører lyden ved kjøring på kummelokk, fartshumper, brostein etc. Veldig irriterende. Har sjekket styrekuler og opphengskuler svært nøye, men disse virker helt topp.

Kjøpte bilen i mars, og har siden det skiftet alle foringer i hjuloppheng foran og bak utenom traversforingene (god stand), fjærer og dempere, fjærbeinslager foran, festestag for stabstag foran og bak.

Da jeg monterte de nye demperne og fjærene for ca 2 mnd siden stusset jeg litt på fjærbeinslagrene/dempertoppene foran. Når jeg hadde montert sammen hele fjærbeinet kunne jeg rikke dempertoppen frem og tilbake rimelig mye. Skal ikke disse være helt faste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste slarken i disse fjærbeinslagrene skal være i kulelageret. Det vil være mulig å bikke/vri lageret en mm eller to i forhold til vertiklaplanet pga dette.

Det skal ikke gå an å bevege et friskt lager sideveis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste slarken i disse fjærbeinslagrene skal være i kulelageret. Det vil være mulig å bikke/vri lageret en mm eller to i forhold til vertiklaplanet pga dette.

Det skal ikke gå an å bevege et friskt lager sideveis.

Takk. Skal ta å sjekke dette. Har 2 nye liggende.

Andre tips til hva som kan forårsake klunkinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv vært borti at festemutteren som holder støtdemperen fast i fjærbeinet har skudd seg litt ut. Da vil demperen være løs og stå å hoppe inni fjørbeinet. Forårsaker klunking/smell under de forhold som du nevner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fant jeg synderen. Var som nevnt støtdemperen som var løs inni fjærbeinet. Det var en klaring på ca 3mm mellom festemutteren og demperen så det var en del slark kan man si. God som ny nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.