Fjerning av limte lyktelister

Anbefalte innlegg

I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve å fjerne lyktelistene som satt på bilen når jeg kjøpte den, har hele tiden synes at de ikke var særlig pene...

Men det var lettere sagt en gjort, har prøvd med limoppløser, citrusrens og varmepistol, men sitter noe inni h...: bh : Noen tips til hva jeg bør prøve??

CIMG0807.JPG

CIMG0808.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiskesene kanskje, og prøve å sage deg gjennom på en måte. Eller en annen tråd.

Eneste som kan være, er jo at det helt sikkert er sand og støv i limet som gjør at du risikerer å ripe opp litt.

Det har jeg lest på forumet kan pusses/poleres bort, men ikke prøvd det selv på plastlykter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samme.

Sitter som juling det greine der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiskesene kanskje, og prøve å sage deg gjennom på en måte. Eller en annen tråd.

Eneste som kan være, er jo at det helt sikkert er sand og støv i limet som gjør at du risikerer å ripe opp litt.

Det har jeg lest på forumet kan pusses/poleres bort, men ikke prøvd det selv på plastlykter.

Prøver fiskesene og tanntråd nå, det virker som at jeg får av listene etter noen TIMER med "saging", men det sitter jo så mye lim igjen : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver fiskesene og tanntråd nå, det virker som at jeg får av listene etter noen TIMER med "saging", men det sitter jo så mye lim igjen : eek :

Det er vel der citrus sprayen kommer inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moralen er: festes kun med små "dråper" med lim.

(ingen problem å være etterpåklok ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gummirondel fjerner limrestene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moralen er: festes kun med små "dråper" med lim.

(ingen problem å være etterpåklok ;) )

nå var det ikke jeg som satte de på da, hadde det vært opp til meg skulle aldri sånt på bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel der citrus sprayen kommer inn

ja det trodde jeg også, men løser ikke opp noe : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gummirondel fjerner limrestene..

hva er det? sikkert dumt spørsmål men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en rund "slipekloss" av gummi som du fester på en drill f.eks..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som ett stort rundt virkelær liksom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis festet med Tec7 eller Sika. Kan jo prøve med Casco SilStrip, men ellers er det vel god gammeldags mekanisk fjerning som funker. Prøv med tynn tapetkniv uten 'håndtak' som du skjærer forsiktig med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som ett stort rundt virkelær liksom.

Helt rekti, lukter som viskelær også, den hyggelige typen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, men ser ut til at jeg bare får sitte å gnu, det løser seg etter hvert.

Er det noe slags polering/rubbing som egner seg å bruke på lykteglassene?? De er ganske matte av steinsprut, blir også noen riper etter limet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stått en tråd om det her på forumet, men husker ikke tittelen. Men minnes det var stadig finere våtsliping og deretter rubbing og polering. Kan være noe med produkter som angriper plasten, men vet ikke noe om det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp nye lamper, de koster ikke så mye..... Du får de aldri helt rene........ Har prøvd det på noen gamle lamper jeg hadde.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte autosol og polermaskin i 10-20 min og plast lyktena mi som var fullstendig fulle i riper og hakk så 90% nye ut, lyset blei totalt annerledes og lyste etter slipinga likt som den andre som var helt ny...

Så autosol og polermaskin:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hurra: rock : endelig alt lim borte, nå er det bare til å polere, så får vi håpe at lykta blir litt blankere igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hurra: rock : endelig alt lim borte, nå er det bare til å polere, så får vi håpe at lykta blir litt blankere igjen.

Hvordan gjorde du det når du fikk av listene,brukte du Sitrusrens? Gikk Sicaflexen i oppløsning så du kunne få det bort,alt sammen? Ble lmapene matte av det? :)

Vurderer og ta av mine lyktelister også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker ikke arb tiden til å pusse bil vel? : smil :

Du får ta med bilen og vise frem resultatet etterpå da!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker ikke arb tiden til å pusse bil vel? : smil :

ser du ikke klokka? jeg kan ikke noe for at jeg er veldig effektiv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det når du fikk av listene,brukte du Sitrusrens? Gikk Sicaflexen i oppløsning så du kunne få det bort,alt sammen? Ble lmapene matte av det? :)

Vurderer og ta av mine lyktelister også. :)

ja, sitrusrensen må bare sitte lenge nok, så brukte jeg en plastsparkel og tok av et tynt lag av gangen, når det bare var et tynt lag igjen, brukte jeg en gryteskrubb som jeg dynket i sitrusrens og skrubbet. Lyktene ble ikke matte av rensen. Skal bare få polert nå så... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, sitrusrensen må bare sitte lenge nok, så brukte jeg en plastsparkel og tok av et tynt lag av gangen, når det bare var et tynt lag igjen, brukte jeg en gryteskrubb som jeg dynket i sitrusrens og skrubbet. Lyktene ble ikke matte av rensen. Skal bare få polert nå så... :)

Hvor kjøpte du sitrusspray? fant ikke på biltema eller jernia:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.