Vil ladetrykket reduseres pga dette?

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

 

Jeg er den heldige eier av en 99 audi s4 avant som jeg her om dagen hadde på serivce hos Audisentrum. De hadde jo da også bilen koblet til VAG-COM og fant der noen feilmeldinger. Blant annet denne :

 

16486 - Luftmassemåler (G70) : For lite signal.

 

De på Audisentrum mente at bilen min ville automatisk redusere ladetrykket pga dette og derav kjøre med redusert effekt. Men jeg synes forsåvidt bilen går bra, og har ikke merket noe forskjell sånn ytelsesmessig siden jeg kjøpte bilen (for ca 2 mnd siden). (Denne feilmeldingen kan jo ha vært der fra før jeg kjøpte den for alt jeg vet) Bilen min er også chippet hvis dette skulle ha noe å si. Har også hørt at Luftmassemåleren er et svakt punkt på disse bilene. Så har planer om å handle ny til uka da dette uansett ikke er dyre saker.

 

Så jeg lurer egentlig bare på om bilen faktisk kjører med redusert effekt nå eller om den går som den skal?

 

Takker for innspill!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterhvert som luftmassemåleren blir "slitt" vil den gi mindre og mindre spenning(Volt) ut fra seg. Det er denne spenningen som gir hjernen beskjed hvor mye luft som kommer inn i motoren, dermed blir det for lite drivstoff tilført.

Resultatet er at bilen vil gradvis gå dårligere.

Jeg betalte 1451,- for min. Varierer sikkert med forskjellige motoralternativer.

 

På min 02 Passat TDi gikk det laaaang tid før jeg merket noe. Men det var stor forskjell etter at jeg bytta den.

Ble mere turtallsvillig og mye sterkere i motland samt med henger på slep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan i teorien være en gammel kode som ligger lagret i hjernen. Kanskje en nysgjerrigper har løftet av kontakten for å se, og vips så ligger det en feilmelding der. :)

Eventuelt så har tidligere eier byttet LMM uten å slette feilkode..

 

Monterer du derimot turbotrykksmåler, så får du svar på om den lader slik den skal. Eller kjør en liten tur med vagcom koplet til, og les av trykket :) Da er det bare å sammenligne ditt trykk, oppmot det trykket som chip`et er satt opp for :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! En kamerat som kommer innom med vag com imorgen, så skal ta å slette kodene da for så å ta en liten kjøretur å se om feilmeldingen kommer tilbake. Hadde jo igrunn ikke gjort meg noe om bilen faktisk gikk med redusert effekt nå da jeg synes den går greit nå. For så at den kanskje går enda bedre etter et bytte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa hadde sliten/gåen LMM på sin RS4 og på motorsterke biler kan det være vanskelig å merke at den er ødelagt.

Vi merket det først på Autobahn da den ikke orket å dra over ca 250 km/t : rolleyes (sperra er fjernet)

Når den senere ble kjørt på rullende landevei så skjønte vi hvorfor. Dreimomentet (akselerasjon) var ca som det skulle være, men hestekreftene (toppfart) manglet det ca 50 av. Derfor orket den ikke å dra på topp!

Så ved dagelig kjøring, spesielt i Norge, så vil du nok ikke merke så mye til det før det gjør store utslag.

Nå har jo Vidar på Audi sentrum S4/RS4 motor i "lekebilen" sin, og kjenner disse ganske godt, så hvis han anbefaler deg å bytte LMM så hadde jeg nok hørt på han;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.