#1 Skrevet Januar 9, 2008 Jeg har byttet turbo på min 2000 passat 115 hk tdi. Det er en oppgradert turbo fra Kerma, og jeg har fått en "hobbymekaniker" til å bytte for meg. Bilen drar nesten ikke. Skulle nesten tro den var i nødmodus. Jeg har prøvd å starte og stoppe uten at det hjelper Jeg klarer ikke å se at det skal kunne gå å gjøre så mye feil med turbobytte. Det vel bare å sette ting på plass der de var? Er det noen som har en teori om hva det kan være, eller hva jeg bør gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2008 ta diagnose test... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2008 Diagnosen viste følgende feil: P1556 Ladetrykksregulering, reguleringsgrense underskredet P1156 Føler for manifoiltrykk, avbrytelse eller kortslutning P1161 Føler for manifoiltemp, avbrytelse eller kortslutning Feilkodene ble slettet, og etter en ny kjøretur var det bare "P1556 Ladetrykksregulering, reguleringsgrense underskredet" igjen. de to andre kan vel være fra de ble koblet fra. Den sier vel ikke mer enn at det ikke er ladetrykk. Noen synspunkter på hva som kan ha skjedd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2008 Kansje aktuatorklokka/vakumklokka/wastegateklokka fungerer ulikt på de to turboene. slik at den originale f.eks åpner ved vacum mens den nye åpner ved trykk eller vice versa. Altså: Den ene turboen vil gi max trykk med vakumslangen tilkoblet, mens den andre gir 0 trykk. Kanskje LMM er defekt? Prøv å koble den ifra, kjør en tur og se om den da går enda dårligere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 10, 2008 akumulator klokken kan du teste med å trykkteste systemet da... du kan også teste den igjennom diagnose.. kjørt med diagnose å sett hvor mye den lader? kan jo være ladetrykksreguleringen som er defekt.. vakum slangene som går inn på ladetrykksreguleringen sitter riktig? du har ikke tatt at dem og satt de feil? 3 stk vakum slanger går inn på den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2008 Takk for innspill. Det var slangen til magnetventilen. (Burde ha sett det tidligere) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2008 Og da vil vi vite hvor mye verre bilen gikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 11, 2008 Den gikk omtrent som originalturbo på lavt turtall, men var mye mer villig oppover i turtall. Jeg tror nok, med flere knekker på slange fra turbo og kat som har gått 430 000, at den må få litt bedre gjennomstrømming før jeg ser stor forskjell. Jeg kommer til å montere Biltemas dieselkat. og FMIC i første omgang. Avhengig av hvordan det blir, vurderer jeg tuning. Det er mulig at jeg uansett må gi den mer diesel for å få "fyret den opp" Her er kerma beskrivelse fra en mail: The best info I can give is what's on the Kerma site--what you have is also known as the "Super Stealth (SS)1849V" - this is the entry level version of our exclusive "easy install" hybrid turbo. (We call it an "18", but this turbo uses the same exhaust side as our Hammerhead and Hammerhead plus turbos, which is bigger than a vnt-20! Our "super 17" compressor has a larger inducer for higher flow than the "regular" vnt-17. The HAMMER will easily support 170 hp with the correct accompanying mods, with lower EGT than a "straight" vnt-17 or vnt-17 based hybrids. Sorry to copy it over, in other words you'll have more power, less EGT, and probably better economy. Jeg ga 1200$ inkl frakt med min turbo i retur, og det synes jeg var billig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...