Fresing ved gasspådrag ved lavt turtall

Anbefalte innlegg

Tror tenningen min har justert seg på egenhånd igjen :(

Alternativt liker ikke bilen min 95 oktan.

 

På lavt turtall ca 1000-2000 med lite trykk på pedalen rykker og napper det ganske bra. Motoren går nokså ujevnt.

Hvis jeg så gir litt over halv gass kommer det en lyd som ligner på knitre / frese lyder.

 

I tillegg så danser oljetemp mellom 104 og 136 grader på null komma nix. Mesteparten av tiden ligger den ca på 104 - 110 grader. Så plutselig spretter det opp i 130 for så å falle igjen like fort.

 

Noen som vet hva dette er symptomatisk for?

Og hva som kan gjøres for å fikse det.

 

 

Gjelder Corrado G60 hvor alt av undertryksslanger er byttet, ny lambda, ny temp sensor, nytt fordeler lokk og finger +++.

 

På forhånd takk.

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

Tror tenningen min har justert seg på egenhånd igjen :(

Alternativt liker ikke bilen min 95 oktan.

 

På lavt turtall ca 1000-2000 med lite trykk på pedalen rykker og napper det ganske bra. Motoren går nokså ujevnt.

Hvis jeg så gir litt over halv gass kommer det en lyd som ligner på knitre / frese lyder.

Typisk tenningsbank ja, forekommer helst på varm motor???. Hvorfor bruker du 95 oktan??? Bruk 98 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Tenningsbank ja..... får vel redusere timingen litt og prøve da.

Om det kun skjer på varm motor vet jeg ikke, er aldri over 2500 RPM før oljetemp er 90 grader pluss.

 

95 Okt fylte jeg egentlig bare for å prøve, tenkte se hvordan det går. Kjører ellers alltid 98 Okt.

 

Har løst "rykking og napping" problemet ved lavt turtall.

CO Pot hadde 687 Ohm i resistans, så jeg reduserte motstanden til 500 Ohm. Det ser ut til å ha fikset problemet, ihvertfall i første 30km er uten rykking.

 

Til og med Oljetemperatur-visningen har vært stabil etter at jeg reduserte motstanden på CO pot.... merkelig.

 

Har også hatt problemer med at klokken nullstiller seg når jeg starter bilen, og det med splitter nytt batteri.

Skal derfor strekke om en del jordingskabler fra toppen til minuspolen på batteriet i kveld. Se om det kan være sporadisk strøm / jordfeil som k*dder med bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.