#1 Skrevet Januar 10, 2008 Hvordan vil dette passe? Er snakk om Nakang SV-1 piggfritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2008 Det går helt fint:) Felgene er 19.05cm brede, mens dekkene altså er 20.5cm brede, så du får jo litt "ballongdekk", men ikke noe som man ser eller som er verdt å bry seg om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2008 Har selv hatt dem på 7x17 felg, og det blir ikke ballong. På mine felger ble det ganske rette dekksider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2008 jeg har faktisk litt strekk med nankang ns2 på mine 7,5" breie felger. Tipper at vinterdekkene holder den "smale" standarden til nankang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 10, 2008 Det går helt fint:) Felgene er 19.05cm brede, mens dekkene altså er 20.5cm brede, så du får jo litt "ballongdekk", men ikke noe som man ser eller som er verdt å bry seg om. 19,05 er vel målet innvendig på felgbanen, altså ikke felgkanten. Og dekk målet er dekkets reele bredde. Rrådstarter har heller ikke nevnt at han er ute etter strekk. Bestiller man en pakke med 7x17 / 7x,5x17 så får man som regel med 205 /215 dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2008 jeg har 205/40 på 7.5x17 no problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 10, 2008 19,05 er vel målet innvendig på felgbanen, altså ikke felgkanten. Og dekk målet er dekkets reele bredde. Rrådstarter har heller ikke nevnt at han er ute etter strekk. Bestiller man en pakke med 7x17 / 7x,5x17 så får man som regel med 205 /215 dekk. 19.05 er jo centimeterne av tommene som han sa felgene var, og jeg tok i betraktning bredden på dekket og felgene. Strekk? Jeg sa vel heller ikke noe om strekk her, og det gjorde som sagt heller ikke trådstarter. Han spurte, han fikk svar. Jeg bryr meg da ikke om det var strekk eller ei, da jeg bare svarte på det han spurte om, at det etter mine erfaringer, og kjapp regning, ville gi minimalt bredere dekk enn felg. Ordet "ballongdekk" ble bare brukt for å understreke den minimale forskjellen som var på de aktuelle breddene, hverken mer eller mindre, som i dette tilfellet her var litt bredere dekk. Poenget var uansett å vise de reelle fakta om at det kom til å passe og at det går fint: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 11, 2008 Da har jeg vel fått svar på spørsmålet Det jeg lurte på var om det ville passe fint eller se en smule snålt ut. Men det er jo "ballongdekk" med de 225 brede sommerdekka som står på nå, så er jo forsåvidt litt å gå på. Men har hørt tidligere at Nakang er smale i forhold til oppgitt dim, så vil forsikre meg om at det ikke blir noe som helst strekk (7.5x17 med stekk på A6 tviler jeg på ser bra ut ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 11, 2008 19.05 er jo centimeterne av tommene som han sa felgene var, og jeg tok i betraktning bredden på dekket og felgene. Strekk? Jeg sa vel heller ikke noe om strekk her, og det gjorde som sagt heller ikke trådstarter. Ordet "ballongdekk" ble bare brukt for å understreke den minimale forskjellen som var på de aktuelle breddene, hverken mer eller mindre, som i dette tilfellet her var litt bredere dekk. Poenget var uansett å vise de reelle fakta om at det kom til å passe og at det går fint: rolleyes Virket jo som om du sammenlignet dekkbredden med felgbredden for å vise at felgkanten ville sitte langt innenfor dekket, men ville poengtere at felgmålet er innsiden av felgkanten. Felgene er 19.05cm brede, mens dekkene altså er 20.5cm brede, så du får jo litt "ballongdekk", Felgkanten bygger litt den også. Derfor vil en slik dimensjon se tilnærmet original ut. Ikke noe ballongdekk. Pressa på 235 på 7,5 så kunne man vel nevnt ballongdekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...