Tuv papirer på selve bilen!!

Anbefalte innlegg

hvordan får jeg tak i dette uten å betale møller 2500kr...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva menes med papirer på bilen?

 

Du skulle vel egentlig fått alle papirer med deg når den forlot tyskland..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra TÜV i Tyskland. Det du trenger er ECE Bestätigung, som bekrefter at den aktuelle bilen med det chassisnummeret tilfredsstiller diverse europeiske krav..

 

De tar "bare" ca. 750,- for dette dokumentet.. Står mer om dette på http://www.tyskland.org

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Hva menes med papirer på bilen?

 

Du skulle vel egentlig fått alle papirer med deg når den forlot tyskland..

 

Dette dokumentet er noe som egentlig bare det norske Biltilsynet krever fordi det ikke er bra nok for dem at bilen har vært registrert i et annet europeisk land..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Hva menes med papirer på bilen?

 

Du skulle vel egentlig fått alle papirer med deg når den forlot tyskland..

jajaja... mn mamma er ryddig av seg forståss.... så jeg må ha nye.. nå støvsuger hun faktisk as we write! :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Dette dokumentet er noe som egentlig bare det norske Biltilsynet krever fordi det ikke er bra nok for dem at bilen har vært registrert i et annet europeisk land..

jeg er i humør til å ta liv... bare flisespikkeri på de karene.. jeg er sikker på at når jeg får papiret så ser han på¨d i 10 sek å skriver ned noe å vips så har jeg skilt...

 

men hvordan skal jeg kontakte disse TUV karene da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare flisespikkeri ja. Dokumentet inneholder bare noen koder som ingen skjønner uansett (han sa det selv), så bare ser han over det og fyller ut registreringsdokument..

 

Man kan ta kontakt på de fleste måter, men hvis man ikke er stø i tysk er nok mail eller fax den beste måten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler som er 1.gangs registrert i 1996 eller tidligere trenger ECE Bestätigung når de skal 1.gangs registreres i Norge. ECE bestätigung er et dokument som bekrefter at bruktbiler som ikke er EU typegodkjent oppfyller de tekniske og miljømessige krav som norske myndighetene har satt for import til Norge.

 

Tyske bilforhandlere har ofte ikke hørt om ECE bestätigung, og du kan bruke mye tid på å få forhandleren til å forstå hva dette dreier seg om. Dette fordi det bare er det norske biltilsynet som forlanger dette dokumentet.Skaff heller ECE bestätigung selv, det koster ca EUR 60,- og kan bestilles hos TÜV-Nord i Kiel, tel +49 431 7307 0 fax +49 431 7307 142. Fakser du ned en kopi av Fahrzeugbrief vil de utstede et eksemplar til din bil i løpet av et par dager. Tyskland.org har laget en telefaksmal som du kan bruke. En forklaring og oversetting av regningen kan du se her.

 

 

nå har jeg ringt! det blir løpet av neste uke... hmmm koster 64 euro nå.... : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tungvint skal det være. :mad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hallvar Hellesø

Biler som er 1.gangs registrert i 1996 eller tidligere trenger ECE Bestätigung når de skal 1.gangs registreres i Norge. ECE bestätigung er et dokument som bekrefter at bruktbiler som ikke er EU typegodkjent oppfyller de tekniske og miljømessige krav som norske myndighetene har satt for import til Norge.

 

Tyske bilforhandlere har ofte ikke hørt om ECE bestätigung, og du kan bruke mye tid på å få forhandleren til å forstå hva dette dreier seg om. Dette fordi det bare er det norske biltilsynet som forlanger dette dokumentet.Skaff heller ECE bestätigung selv, det koster ca EUR 60,- og kan bestilles hos TÜV-Nord i Kiel, tel +49 431 7307 0 fax +49 431 7307 142. Fakser du ned en kopi av Fahrzeugbrief vil de utstede et eksemplar til din bil i løpet av et par dager. Tyskland.org har laget en telefaksmal som du kan bruke. En forklaring og oversetting av regningen kan du se her.

 

 

nå har jeg ringt! det blir løpet av neste uke... hmmm koster 64 euro nå....

 

Er ikke alltid det står på biler nyere heller.... måtte ut med sure tusenlapper da jeg importerte en polo 6N fra sveits...

Men da jeg trengte skilter der og da ble den uken tüv trengte for mye....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er litt utrolig er at i alle andre land i Europa holder det at bilen har vært registrert i et annet EU/EØS-land, så er den OK etter en liten kontroll. Men ikke i nisselandet Norge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som veit på vilket grunnlag disse dokumentene kan kreves?

Vi følger jo tross alt EU reglene her...?

Det har også blitt åpnet for import fra USA, uten typegodkjenning o.l. Bilen skal ha vært registrert der i min 6 mnd tror jeg, og den må ha gule blink og noe annet småtteri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Martin Olsen

Er det noen som veit på vilket grunnlag disse dokumentene kan kreves?

Vi følger jo tross alt EU reglene her...?

Det har også blitt åpnet for import fra USA, uten typegodkjenning o.l. Bilen skal ha vært registrert der i min 6 mnd tror jeg, og den må ha gule blink og noe annet småtteri.

 

For å suge mest mulig penger ut av bileierne!!! Det er til å bli mildt sagt forbanna av!!! : bråk :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Det som er litt utrolig er at i alle andre land i Europa holder det at bilen har vært registrert i et annet EU/EØS-land, så er den OK etter en liten kontroll. Men ikke i nisselandet Norge..

sjønner ikke at de kan si at norge er verdens beste land å bo i jeg.. vi har noen av de mest idiotiske reglene i værden...! grrr... mn vi har det jo ellers godt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Martin Olsen

Er det noen som veit på vilket grunnlag disse dokumentene kan kreves?

Vi følger jo tross alt EU reglene her...?

Det har også blitt åpnet for import fra USA, uten typegodkjenning o.l. Bilen skal ha vært registrert der i min 6 mnd tror jeg, og den må ha gule blink og noe annet småtteri.

skal spørre neste gang jeg skal dit...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.