Anbefalte innlegg

Her forrige dagen begynte S4n å fjuske og det hørtes ut som den bare gikk på tre eller fire, så våkna den igjen, kjørte litt også fjuska den igjen og sånn holdt det på en stund før den bestemte seg for bare å fjuske og jeg måtte taue den hjem..

Har snakket med noen som mener det er coilen (eller fler) som har slutta å fungere, noen som har noen innspill på dette?

Kan legge til at lampa for tom tank hadde lyst en stund når det skjedde, men jeg fyllte for 200,- og det hjalp ikke..

Er standard 2.2 TQ med chip.. Ikke hatt noen problemer med den før nå..

Mvh.

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har hatt litt problemer i samme gata.. Sjekk "i denne rekkefølge"

-Er det fukt på dørken passasjerside?

-Bensinfilter

Ang. tenning/bensinproblem:

-Dra ut strømmen til én og én dyse av gangen, finn ut hvor det fusker. Hør etter om motorgangen forandrer seg på alle du drar ut.

Bytt om POS-ene, se om feilen forflytter seg. Les denne nettsiden ang det:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm

Om feilen vedvarer,

-Ta av topplokket og plasser det slik som på bildet under -Se om det er gnist på alle plugger når du filer. -Husk å ta av strømmen til alle dysene først. Om det ikke er gnist en plass er det jo tenningsfeil. (coil,pluggledning,plugg)

Om det er gnist overalt KAN det være dysa som er gåen, men det er ikke alltid den gnisten som er ved filing klarer seg ved motorgange.

-Ta ut pluggene, se om det er vått på pluggen på den syl som fusker -sjekk tilstanden på pluggene

Bytt om på noen plugghetter og prøv igjen om det fusker på samme ved å dra ut strømmen til én og én dyse.

Se om det forflytter seg etter hvor de forskjellige plugghettene står.

Ta en diagnose på VagCom.

Her vil du få opp en masse feil på dysene, etter de gangene du har dratt ut strømmen til dysene mens motoren var i gang.

Har nylig drevet med dette på min bil: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=108205

Er nok en coil på min som er død, selv om jeg ikke har fått prøvd dette enda.

Har en kompis som har en POS til overs om du er interessert.

Håper dette hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, skal teste ut litt forsjellig.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.