Kvalitet og feil på coiler, S-biler

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at mange ofte anbefaler eller regner med at det er feil på en eller flere coiler når det er feil på 2,2t motorene.

Er det ofte det faktisk er coilen som er problemet? Er kvaliteten litt så som så?

For det skal vel egentlig være "bedre" med en coil per syl.

På andre biler så pleier ikke coilen å være synderen,da er det jo oftest andre komponenter som har tatt kvelden!

Jeg syntes at jeg kunne trenge litt kunskap omkring dette: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvaliteten er helt på topp :)

Coilrekka er faktisk en slitedel som skal byttes ved 160000 km i følge servicemanual (ihverfall på AAN motoren). Er sikkert ikke mange som har fulgt dette opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvaliteten er helt på topp :)

Coilrekka er faktisk en slitedel som skal byttes ved 160000 km i følge servicemanual (ihverfall på AAN motoren). Er sikkert ikke mange som har fulgt dette opp.

Her er det nokk endel synding ja: rolleyes

Men en ting jeg har reagert på er selve løsningen med lokket som holder coil rekken,jeg ville tro at det blir ganske varmt under lokket!Det jeg tenker på er lednings isolajonen og selve coilen blir vel redusert av varmen?

Men de coilene er vel beregnet på å tåle det!Lednings isolasjonen på min S4 virker godt redusert,kommer ikke til å prøve å bevege for mye på de.men så kan vel coilrekken være god og gammel.: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme på min. Coilene i seg selv var helt ok, men ledningene til coilene var helt morkne.

Løsningen ble å demontere coilene og lodde nye ledninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme på min. Coilene i seg selv var helt ok, men ledningene til coilene var helt morkne.

Løsningen ble å demontere coilene og lodde nye ledninger.

er ikke alltid det funker... gjorde det på gamle s2'en min.. og det funka vist ikke. Er ofte en coil som ikke henger med ved maks pådrag, og da butter det imot.

Personlig så syntes jeg det er noe tull og ha en byttedel som koster 2400kr stk på møller. Det blir fort mye penger å bytte alle. Jeg hadde nok ikke bytta disse på en service. Ihvertfall ikke før de gikk istykker..

Edit; coilene ser nesten alltid dønn strøkne ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet også om tilfeller der slutt trinnet svikter å skaper problem som gjør at coilene ryker.

men som nevnt over det største problemet er varmen som kan skade coilen å ikke minst gjøre ledningene sprø å da leder di dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.