#1 Skrevet Januar 11, 2008 Hei! Har et litt spesielt problem som er vanskelig å beskrive, men jeg prøver. Har i det siste fått "vibrasjoner" / "resonanse" i bilen. Det fungere på den måten at jeg kjenner alle ugjevnheter i veien. Dvs lett ruglete asfalt. Det forplanter seg i ratt og i setet. Føles som om mann kjører på felgen uten gummi. Ikke typisk ubalanse i dekk følelse. Har bra dekktrykk, og mye gummi på felgen ( ikke lav profil). Det kan nevnes at ved oppstart og igangkjøring merker jeg en lyd fra bilen som øker øker i hurtighet etterhvert som farten blir høyere. Høres ikke når bilen står stille. Lyden er der opp til ca 50 km/t. Som sagt et underlig problem. Men utrolig irriterende når jeg vil ha bilen tipp topp. har vurdert å sette den inn på audi-verkstedet og be dem ta en prøvetur med feilsøk. Prøver først her, da det er mange kloke hoder på forumet. På forhånd takk Jan-Åge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2008 Nesten så jeg ville trodd hjullager? Men det merkes vel utover 50km\h også kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2008 Sjekk om innsidene av felgen ikke er fulle av leire/sand, snø etc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2008 Har noe lignende på min. lurer på om det kan vere slark i opplagringen til flens ut til mellomaksling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2008 Kan vel også vere ubalanse eller gåen opplagring i mellomaksling. Den kan riste ganske bra i lavere hastigheter, for så å forsvinne med mere fart. men 0-50 var litt rart. mest vanlig fra 20\30km'h-80\100. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2008 Sjekk om innsidene av felgen ikke er fulle av leire/sand, snø etc Stemmer for det jeg og...hadde nettopp mine felger av å vasket dem inni: rolleyes Helt for jævlig mye med sand/leire,men det ble slutt på vibrering;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2008 Romling som forplantet seg i rattet hadde jeg også, da var det nedre bærekule foran. Merkelig følelse når en passerte f.eks. midtstripe, nesten som wobbling, men den forsvant fort. Sjekk også endeledd på styrestag, er mye som er koblet sammer foran der.. Har du lyder fra drivverk er første jobb å prøve å finne hvilken hastighet lyden kommer med. Her er en pekepinn: Er det samme som hjulhastigheten, er det noe som har med drivaksler, bremser eller dekk, halve hjulhastigheten betyr sannsynligvis hjullager, 3x hjulhastighet (sånn ca.) er mellomaksling, (tørt universalledd inn på girkasse er vanlig) 1.5x hjulhastigheten er mellomaksellagring. Hold oss oppdatert, mange som får 'fantomlyder' i C4 til tider! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2008 Her var det mange bra innspill. Hvorfor skal man stå i lang kø og bruke masse penger på Audi-verkstedet når man har forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...